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Empfohlene Beiträge

Geschrieben (bearbeitet)
vor 27 Minuten schrieb lukulus:

 

are you from France? 
Is there no Wössner sales office in Fr?

Do you have a problem with your keyboard or are you very hungry ? Yes there is a dealer, BIHR, retailer for the shops, but the reference is not available on their website. I need to investigate more.

Bearbeitet von keuk
Geschrieben
vor 16 Minuten schrieb keuk:

Do you have a problem with your keyboard or are you very hungry ? Yes there is a dealer, BIHR, retailer for the shops, but the reference is not available on their website. I need to investigate more.

 

 

Very hungry... :lookaround:

  • Haha 2
Geschrieben
vor 4 Stunden schrieb wladimir:

Moin, ich bin mit der Qk jetzt bei 1,1mm. So lassen oder eher mehr?

58er der 60er?

 

vor 3 Stunden schrieb lukulus:

 

Was hatt er denn geom verdichtung mit 1.1 mm ? 

Ich habe einen 58er ausgelitert und komme bei einer QS von 1,1 mm auf 12,2 : 1 (V_c = 12,07 cm³).

Geschrieben
vor 3 Stunden schrieb wladimir:

Das kann ich leider nicht beantworten. Nur soviel, dass alles noch dem original entspricht und nichts bearbeitet wurde.

Finde dazu nur eine Anfrage, welche nicht beantwortet wurde und eine Angabe von Egig, welche bei 1,4mm angegeben steht.

 

 

51 hub oder 54 ? 

Geschrieben (bearbeitet)
vor 3 Stunden schrieb heizer:

 Perhaps this?

https://www.maciag-offroad.de/woessner-kolben-kit-yamaha-yz-125-05-17-sid96961.html

 

and @keuk find here the Wössner catalogue. There are many possible kombinations to find:

https://www.woessner-kolben.de/fileadmin/Downloads/Kataloge/Motorrad_Motorcycle.pdf

Bearbeitet von Dr.Tyrell
Geschrieben (bearbeitet)

Was nehm ich denn am Besten für ein Laufspiel für den W-Force. Sind die Zylinder relativ masshaltig, heißt ein 58er Zylinder ist auch 58.00mm?

 

Sehe bei den CR125 Kolben 0.05mm und 0.06mm Laufspiel. Ich würde vielleicht 0.06mm besser zum Einschlafen finden und wenn ich auf der Kiste mal den Hahn aufreisse? :laugh:

 

Hintergrund: Hab den 121ccm W-Force und will den Thread hier nicht highjacken, aber dort ist ein 36.00mm Kompressionshöhe 55mm Kolben dabei. Der ist eigentlich total cool...der Zylinder ist dafür aber eigentlich nicht ausgelegt, sondern für 30.00mm KH. Das heißt Parmakit liefert bei dem Zylinder eine Aludistanz mit 6mm mit. Das find ich nicht so wirklich cool. Deswegen die Idee einen anderen Kolben mit besser passender KH zu kaufen. Doofe Idee? Ich find auch die Idee 105mm Pleuel ganz cool. Dann müßte ich aber quasi zu der 6mm Distanz noch mal 8mm dazupacken...:-D

Bearbeitet von Dr.Tyrell
Geschrieben
vor 12 Stunden schrieb robertundsophie:

58er der 60er?

 

Ich habe einen 58er ausgelitert und komme bei einer QS von 1,1 mm auf 12,2 : 1 (V_c = 12,07 cm³).

Ich messe hier 57mm und es ist eine Kurbelwelle mit 54mm Hub verbaut. 

Geschrieben
vor 3 Stunden schrieb heizer:

dann liter den kopf doch besser mal aus.

 

Wird wohl nicht so einfach sein ohne so eine Scheibe dazu.

Hatte gehofft, dass es da schon was als Anhaltspunkt gibt.

Nun den, so ich sehe bin ich hier höchstwahrscheinlich auch im falschen Topic gelandet, da es hier ein Zylinder mit normalen einteiligen  Auslass und V-Membran ist.

 

Geschrieben
vor 4 Minuten schrieb heizer:

 

thats exactly the piston which i used in my 58mm parmakit...

their reference is the D400, +4mm double rings, I think you use the DA
Capturedecran2024-06-20a13_00_27.thumb.png.887ae4be0009e8193844746af54f38b1.pngCapturedecran2024-06-20a13_00_22.thumb.png.481db791d62acaa35cdccf02383079c5.png

Geschrieben

Ohhhhhhh sorry misanderstood, you are right, like Tim said, D400 4mm is the overisize of the 54 not +4mm high...sorry !

Geschrieben (bearbeitet)
Am 19.6.2024 um 09:58 schrieb lukulus:
There are 2 types of the 58 Parmakit piston with cutout. single ring with pin in the middle and pin off center. 
You probably have to write to the shops and ask them explicitly.
Or use the Wössner CR 125 piston.
it is cheaper and of better quality. 
I think the cut out on the Wössner is only possible with the + 4 version of the 54 (falc) because it has a thicker shirt

 

And the + 4 version of the FALC works also ? Just for my knowledge. I ordered the CR.

This one:
 

One more Time thanks Heizer

bezeichung falc 58mm vertex kolben:

23384400

ktm sx / exc 144

pro BB

58.00mm

Bearbeitet von keuk
  • 2 Monate später...
  • 7 Monate später...
Geschrieben

Hello,

 

I would like to update a bit the compression ratio on my Wforce 58x54.

 

At the moment I got 127/191 with a spacer on the top and only 10,5:1 compression ratio I would like to achieve at least 11 and to get ride of the spacer on the top, therefor I will draw a new one.

To draw the new head properly, any suggestion for the squich band, dome shape and so on would be welcome as I am a bit novice in head updates. 

I have the 125CR Wossner piston. I would like also to comfirm the dome height on this one, As it's still in the scooter.

At the moment I measure 12,2cm3 of head volume (14,6cm3 - 2,46mm3 of M14x1,25 thread )

 

image.thumb.jpeg.4b5c5df88eba6398feef31939539b593.jpeg

Geschrieben (bearbeitet)

Did you take the piston dome radius into account? I doubt that you only have 10.5:1

 

I would shoot for 13.5:1 with 0.9mm squish and 50% squish area

Bearbeitet von Tim Ey
  • Like 1
Geschrieben (bearbeitet)

Outch I didn't, I thought about it tonight trying to figure out the impact of the dome in the calculation, looks like it has one...

 

 

So if I just reduce my squich to 0,9, I get 13,5:1 instead of 12 with 1,5mm squich, and 49% squich band :-)

 

Looks like I can keep my cylinder head and just use a thinner spacer on top to reduce my squich. (if my piston dome is close to 3,2cc what I have to check)

 

Thanks Tim !

 

 

 

Bearbeitet von keuk
Geschrieben

Let's try this too. All in one for my 35AS. Any suggestion for the evolution of the section inside ? Should it reduce a bit to expand at the beggining of the stuffer ? On the parma the section looks to stay the same event thouh it's oval at the end because it's not normal to the trajectory.

 

image.thumb.png.0b9e5fa0916667529d4faf8b51bc7dd9.png

Geschrieben

Actually I would like to make a nice transition with the stuffer, and also to have an angle inside.

 

Both have 3°, with 6° that we see in the 2 strokes guides the ending diameter would be too small.

 

The right one has an offset at the end. I don't know what would be the best option.

 

Capturedecran2025-05-15a08_36_38.thumb.png.7c234d283b99f055bdfe61ac9cbc4365.pngCapturedecran2025-05-15a08_33_37.thumb.png.9591e2c79e60dbda8525bb3a3c12cac4.png

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