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Esc racers consumption


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well, there's a wide range, depending on the engine. A class 5 engine for example doesn't need much fuel, whereas a fully tuned M1L or Falc engine is seriously thirsty. The only thing I can say for sure is that my engine (M1L, 54mm stroke, 34mm carb, custom exhaust pipe) needs about 3-4cm (height in the original tank) of fuel...

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well, there's a wide range, depending on the engine. A class 5 engine for example doesn't need much fuel, whereas a fully tuned M1L or Falc engine is seriously thirsty. The only thing I can say for sure is that my engine (M1L, 54mm stroke, 34mm carb, custom exhaust pipe) needs about 3-4cm (height in the original tank) of fuel...

so less than 1.5L ?

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I don't know how much that is in litres, but I would guess about 1.5-2l

The faster ESC races are nearly 15 km total - with an estimated total consumption of 2l we would have an average consumption of 13.3 l/100km - seems a little bit low for me in race mode with a powerful (and not so well set up) engine...

When we expect 20 l/100km we would have a total consumption of 3l - this should do it...

Bearbeitet von Johannes
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jogging has more effect on the total weight of your racer with you on it... :-D

Plus, i guess, nothing in the world could be more annoying than failing to finish by running out of fuel...

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jogging has more effect on the total weight of your racer with you on it... :-D

yes it 's true :-D

indeed it not really a pb of weight ...

where I want to mount the tank I have not lot of place so I would like to know if this small volume would be enough ... :wheeeha:

Bearbeitet von Luccio
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for endurance racing we usually use around 5 liters per hour. i'd say 2l max should be perfectly ok. i'm running a swedish smallframe-tank in mine, they hold about 2,5 liters or so, and i usually don't have a problem with 15min of racing.

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danke for this answer ! :-D

well lets go for a 2L tank :wheeeha:

but what's a swedish tank ? :-D

a swedish tank is a smallframe tank which was fitted as standard to swedish smallframe vespas. apparently they had a weird weight limit which resulted in smaller capacity fuel tanks and, rare as i don't know what, aluminium mudguards and aluminium side covers. never seen any of the latter myself though. of the fuel tanks i have two, which makes me the single most important collector of odd skandinavian shit outside skandinavia, i guess.

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a swedish tank is a smallframe tank which was fitted as standard to swedish smallframe vespas. apparently they had a weird weight limit which resulted in smaller capacity fuel tanks and, rare as i don't know what, aluminium mudguards and aluminium side covers. never seen any of the latter myself though. of the fuel tanks i have two, which makes me the single most important collector of odd skandinavian shit outside skandinavia, i guess.

I didn't know that :-D

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last year with polini gs and mikuni 30 tmx:

5 liter at one race weekend

this year with Falc and mikuni 38 tmx pj:

nearly 10 liter at one race weekend

this year with M1L and Dello 34 VHSB (23,5PS) :-D

5 liter at one race weekend

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Schon mal dran gedacht den Tank nicht voll zu machen? :-D

Ich höre schon die Lautsprecherdurchsagen, dass Luccio mit der neuen 2 Stopp Strategie die ESC Rockt...

da wär' ich zu blöd für. dafür hab' ich mir ja auch so'n kleinen gesucht.

@undi noch mal:

wenn du so ein ding willst musst du mal jemand in schweden ein bißchen auf den sack gehen. das problem iss aber dass gerade in schweden so ein zwergentank noch mehr für'n arsch iss als er dass meinetwegen in münchen innenstadt ist. deshalb wurde der kram da früher direkt weg geschmissen und ist jetzt dementsprechend rar. ich glaube im tausch gegen einen standardtank wird das schwierig.

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@undi noch mal:

wenn du so ein ding willst musst du mal jemand in schweden ein bißchen auf den sack gehen. das problem iss aber dass gerade in schweden so ein zwergentank noch mehr für'n arsch iss als er dass meinetwegen in münchen innenstadt ist. deshalb wurde der kram da früher direkt weg geschmissen und ist jetzt dementsprechend rar. ich glaube im tausch gegen einen standardtank wird das schwierig.

Sind ja auch Schweden hier im Forum z.B. http://www.germanscooterforum.de/index.php?showuser=3905 spricht sogar deutsch.

AFAIK hatte die Karren auch leichtgebohrte Zahnräder und SS !! Sitzbänke.

Wenn den Tank einer auf die Fähre schmuggelt, kann ichs im Hafen abholen.

Gruß aus Kiel

matze

Achja ich brauch 10l fürs WE also knapp 2,5 pro 10min.

Bearbeitet von matzmann
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Sind ja auch Schweden hier im Forum z.B. http://www.germanscooterforum.de/index.php?showuser=3905 spricht sogar deutsch.

AFAIK hatte die Karren auch leichtgebohrte Zahnräder und SS !! Sitzbänke.

Wenn den Tank einer auf die Fähre schmuggelt, kann ichs im Hafen abholen.

Gruß aus Kiel

matze

Achja ich brauch 10l fürs WE also knapp 2,5 pro 10min.

das mit den ss sitzbänken stimmt auch. allerdings waren da einige schon recht aktiv oben im norden, und auch die liegen nicht mehr in jeder garage rum. zahnräder wusste ich nicht. abgefahrener scheiß.

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Ich vermute mal, das Luccio eher dahin will, daß er das Verstärkungsrohr zwischen Sitzbank und Beinschild als Tank verwendet und jetzt versucht herauszufinden ob sein altes Dachrinnenrohr wohl OK wäre...

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    • Kurve wäre net schlecht von leistung stimm das mal ab schaut aus wie malen nach zahlen
    • Liebe Mitglieder,   bin aktuell auf der Suche nach einem Reibungsdämpfer für meine V11T. Es handelt sich um einen Patinaroller, daher möchte ich ungern ein Neuteil verbauen.    Falls jemand im Besitz eines alten Reibungsdämpfer ist und diesen abgeben könnte, würde ich mich über eine Privatnachricht freuen.   Vielen Dank!!!
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