KTy Geschrieben 27. Juni 2006 Teilen Geschrieben 27. Juni 2006 (bearbeitet) Ok, that's it, I don't speak german Here is a little update on my 50 special...Exhaust port 70% for GS pistonhttp://ktylife.free.fr/vespa/KTy133/KTy134.Echap70%25.jpgChamfreinshttp://ktylife.free.fr/vespa/KTy133/KTy134...hanfrein%e9.jpgWork on Grand-Sport piston 58mm http://ktylife.free.fr/vespa/KTy133/KTy134...Pr%e9par%e9.jpgReminder :)http://ktylife.free.fr/vespa/KTy133/200603...%E9Frais%E9.jpgMazzu 20/20 full-circle partially smoothed during admission phasehttp://ktylife.free.fr/vespa/KTy133/KTy134...ravaill%E91.jpghttp://ktylife.free.fr/vespa/KTy133/KTy134...ravaill%E92.jpgSpecs:Engine: Polini 133 machined in a lot of wayEdited; 185°/130°/28° exhaust 70%Piston GS 58mm Malossi Head adapted to GS pistonSquish 0.8mm Mazu 20/20 full circleET3 stator + HP4 (PK50 stator + flywheel for this week-end !)2.56 straight primary + Zirri short 4thGSF repair kitPK XL2 clutch, 4 disks 6 springsReedvalve vForce3 (RD350/Banshee)KOSO 32 carb (142/40)Zirri silent exhaust (touching in left curves )NGK RED sparkplug wire Chassis: Straight and reinforced rear spring SIP/Worb5Dropbar from Bad Man Nico (French scooterist)Rear tyre Raceman 100/80-10 on normal rims with 3mm spacers *between* the two half rims... Front tyre Raceman 110/80-10Yamaha Booster NG forkIn action this week-end near Avignon, south of France ;)Calm...No power diagram yet... Strugling to find a place...Very funny to drive, wheelies in 2nd gear, powerful front brake, the front tyre is obviously a bit wide, but anyway... The seat is maybe a little bit high for racing, anyway, my driving skills need to improve first :) Even if I manage to get the second best time of the whole day, but it's because my scooter was over-prepared compared to most of the others... EDIT: Damn' IE !!! :veryangry: Bearbeitet 15. Mai 2007 von KTy Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Crisk Geschrieben 27. Juni 2006 Teilen Geschrieben 27. Juni 2006 (bearbeitet) Really nice work. :love:198° Exhaust.... woohooo! Bearbeitet 27. Juni 2006 von Crisk Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
merlin-eins Geschrieben 27. Juni 2006 Teilen Geschrieben 27. Juni 2006 nice setup. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
motor2rad Geschrieben 27. Juni 2006 Teilen Geschrieben 27. Juni 2006 very fine, i love the color :love: very fine your fork and your brake clutch.Your are from France ???Have u more Pictures from Vepsa racers in France ??? Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 27. Juni 2006 Autor Teilen Geschrieben 27. Juni 2006 very fine, i love the color :love: very fine your fork and your brake clutch.Your are from France ???Have u more Pictures from Vepsa racers in France ???Have a look here and there:http://www.legru.net/scootentole/Mormoiron-2005http://www.legru.net/scootentole/album09http://www.legru.net/scootentole/C-R-DWe have less "racers" because it's totally forbiden :puke: to change anything normally... :wasntme: Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
100 spezial Geschrieben 27. Juni 2006 Teilen Geschrieben 27. Juni 2006 34° pre auslass Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 27. Juni 2006 Autor Teilen Geschrieben 27. Juni 2006 (bearbeitet) 34° pre auslass http://ktylife.free.fr/vespa/KTy133/KTy134.xls (Was before exhaust enlarged to 70%, I didn't have the time to measure again).EDIT: As pointed out by Olli ETS, there is a mistake in my XLS file. The conrod length is 97mm not 93mm... It will reduce a little bit my timing (hopefully :) ) Bearbeitet 28. Juni 2006 von KTy Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Hackfresse Geschrieben 27. Juni 2006 Teilen Geschrieben 27. Juni 2006 Verry nice The Fork with the original frontfender looks verry good :grins: :grins: Wat a fork do you ride?jAn Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Pepper Geschrieben 27. Juni 2006 Teilen Geschrieben 27. Juni 2006 nice job, the fork looks great. my congratulations. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
albert Geschrieben 27. Juni 2006 Teilen Geschrieben 27. Juni 2006 nice knee-pads albert Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 27. Juni 2006 Autor Teilen Geschrieben 27. Juni 2006 KTy - Cheap SC Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
rasputin Geschrieben 27. Juni 2006 Teilen Geschrieben 27. Juni 2006 (bearbeitet) can i buy that turquoise scooter?rp.s. congratulations on your german, bytheway. really "geil"... Bearbeitet 27. Juni 2006 von rasputin Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 27. Juni 2006 Autor Teilen Geschrieben 27. Juni 2006 das ist nicht turquoise, das ist hellblau. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Erbse Geschrieben 28. Juni 2006 Teilen Geschrieben 28. Juni 2006 das ist nicht turquoise, das ist hellblau.I think he means this one.I dont like racers, but this is a nice one, even for a reacer... Greetz,Erbse² Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Luccio Geschrieben 28. Juni 2006 Teilen Geschrieben 28. Juni 2006 Schaden, den dein Koso ist so gierig .... :wasntme: Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
meisterbo Geschrieben 28. Juni 2006 Teilen Geschrieben 28. Juni 2006 why did you change from the carb-to-frame-tube to a filter? less performance?? Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 28. Juni 2006 Autor Teilen Geschrieben 28. Juni 2006 (bearbeitet) why did you change from the carb-to-frame-tube to a filter? less performance??I'm not sure at all, I have the feeling it gives slightly better performance at high RPM and, for sure, more noise :)The other point is that it's not everyday that you can ride and make all the noise that you want !Actually, it was more to impress my opponents with a loud Boooaoaaaaaaaaah when I was overtaking them ! Schaden, den dein Koso ist so gierig .... :wasntme: I ran out of fuel in the last lap of the race while having a very large advantage on the 2nd... And the second was Luccio :grr: :grins: Bearbeitet 28. Juni 2006 von KTy Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Luccio Geschrieben 28. Juni 2006 Teilen Geschrieben 28. Juni 2006 (bearbeitet) very large? Bearbeitet 28. Juni 2006 von Luccio Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 28. Juni 2006 Autor Teilen Geschrieben 28. Juni 2006 very large? Yes indeed... I cheked, you were at the chicane when I ran out of fuel... Anyway, you won ( Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Dicker Geschrieben 28. Juni 2006 Teilen Geschrieben 28. Juni 2006 Salut!J´essaye d´écrire en francais cette fois. Vachement beau cours vous avez là bas et toujours beaux temps aussi n´est-ce pas? N´importe quoi, vraiment cool ton scooter! Raconte moi plus concernant le cours s.t.p. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 28. Juni 2006 Autor Teilen Geschrieben 28. Juni 2006 I don't live where the race took place, but it seems it is always sunny and hot ! The race was very "unformal"; Practice in the morning and race by categories in the afternoon. We were too few, so in the end there was only two categories; Up to 177 (!) and over 177 (!).Each category had a first 15 minutes race, then we had another 15 minutes session with all scooter (we were 35 I think), and in the end another 15 minutes race per session. Most of us are just regular vespa-daily-user so it was very friendly with no crash *between* peoples. Some people manage to crash by themselves while attacking a lot Anyway, great fun Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
100 spezial Geschrieben 28. Juni 2006 Teilen Geschrieben 28. Juni 2006 you have a gsf dyno run?? :haeh: Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 28. Juni 2006 Autor Teilen Geschrieben 28. Juni 2006 Still no ( Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
lindy Geschrieben 28. Juni 2006 Teilen Geschrieben 28. Juni 2006 The front mudguard fitted in the tele-fork looks very nice. I don't like the plastic-scooter mudguards most people use to fit. Fine piece of work! Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
oli-san Geschrieben 30. Juni 2006 Teilen Geschrieben 30. Juni 2006 nice piece of kit.and ever nicer: beautyful engine timing. do you have a rev counter fitted? what does it say?what diameter has your exhaust flange to the pipe? how could you get the cylinder exhaust area match the exhaust flange area? Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 30. Juni 2006 Autor Teilen Geschrieben 30. Juni 2006 I am in the active process of finding a dyno run !As for the exhaust flange (manifold ?), I enlarged it a lot, I think it remains something like 3mm all around but unfortunately I have no picture... Next time ! Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
amazombi Geschrieben 30. Juni 2006 Teilen Geschrieben 30. Juni 2006 nice piece of kit.and ever nicer: beautyful engine timing. do you have a rev counter fitted? what does it say?what diameter has your exhaust flange to the pipe? how could you get the cylinder exhaust area match the exhaust flange area?tried anything from 29 to 36, there is power to be found up to say 32, 33, beyond that gains in peak power were not as significant as one would hope, whereas a loss of bandwith started playing quite a role. with a higher revving engine this may be different, up to say 10 500 or so i doubt it though. just as a point of reference: a different engine i'm working on pumps our a healthy 27,8 bhp at just under 14 grand, and it runs best with 29,5, possible 30mm downpipe diameter. as increases in diameter are slightly missleading as far as their significance is concerned (remember you need to consider the square) i'd say 32 with the resulting increase of "stable door size" to get the horses out of the barrely is plenty for most smallframe applications. one of my pipes with a 32mm downpipe mounted on gerhard's 121 malossi made 24 bhp (with flywheel fan and a 10% engine capacity handicap compared to 136 malossi). as far as i understand there will be some people with my pipes ready for marl, one or more of them will be using a dyno, i guess, and i'm quite sure the abovementioned result will be corroborated by his/their curves.ps: keep in mind that with some more complex pipe designs it may not be possible to change the downpipe size without major redesigns of the rest of the pipe. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 30. Juni 2006 Autor Teilen Geschrieben 30. Juni 2006 (bearbeitet) tried anything from 29 to 36, there is power to be found up to say 32, 33, beyond that gains in peak power were not as significant as one would hope, whereas a loss of bandwith started playing quite a role. with a higher revving engine this may be different, up to say 10 500 or so i doubt it though. just as a point of reference: a different engine i'm working on pumps our a healthy 27,8 bhp at just under 14 grand, and it runs best with 29,5, possible 30mm downpipe diameter. as increases in diameter are slightly missleading as far as their significance is concerned (remember you need to consider the square) i'd say 32 with the resulting increase of "stable door size" to get the horses out of the barrely is plenty for most smallframe applications. one of my pipes with a 32mm downpipe mounted on gerhard's 121 malossi made 24 bhp (with flywheel fan and a 10% engine capacity handicap compared to 136 malossi). as far as i understand there will be some people with my pipes ready for marl, one or more of them will be using a dyno, i guess, and i'm quite sure the abovementioned result will be corroborated by his/their curves.ps: keep in mind that with some more complex pipe designs it may not be possible to change the downpipe size without major redesigns of the rest of the pipe.Alright.... :plemplem: As far as I have understood you're talking about the "first part" of the pipe that has a constant diameter... Am I right ? (The part that has an outside diameter of 32mm here, http://ktylife.free.fr/vespa/KTy133/zirriDimension.jpg)Is there some known modifications to do to my zirri exhaust or downpipe ? If I make a 32mm (inner diameter) downpipe for my zirri, how one recommend making the junction with the rest of the exhaust ?? Okay, first I have to do a dyno... okay... :grr: Thanks KTy Bearbeitet 30. Juni 2006 von KTy Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
amazombi Geschrieben 30. Juni 2006 Teilen Geschrieben 30. Juni 2006 Alright.... :plemplem: As far as I have understood you're talking about the "first part" of the pipe that has a constant diameter... Am I right ? (The part that has an outside diameter of 32mm here, http://ktylife.free.fr/vespa/KTy133/zirriDimension.jpg)Is there some known modifications to do to my zirri exhaust or downpipe ? If I make a 32mm (inner diameter) downpipe for my zirri, how one recommend making the junction with the rest of the exhaust ?? Okay, first I have to do a dyno... okay... :grr: Thanks KTychances are that if you simply weld it to the smaller diameter part you will get good power. it may also result in a complete piece of shit. you'll never know untill you try. actually one may even argue the point that a pipe needs a paralell downpipe section. some people have been known to take the point that it actually is detrimental to the engines performance. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
oli-san Geschrieben 30. Juni 2006 Teilen Geschrieben 30. Juni 2006 the diameter of the exhaust at your zirri INSIDE with 32mm outside should be about 29 to 30mm. OK. This relates to a flange area of 707 mm^2. This should be equal to your area at the flange of the exhaust mounting surface.now from there you could calculate back to your exhaust window area in the cyclinder bore. some people take the same value there in projection of the exhaust gases. this would mean, the portmap window size could be bigger than that.what that all means, is that the bigger the better is not necessary, when your exhaust is restricting the complete system of the big holes. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
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