Zum Inhalt springen

Das GSF wandelt Links in Affiliate Links um, um ggf. eine Provision erhalten zu können. Gerne nutzen bitte, danke! Mehr Infos, wie ihr das GSF unterstützen könnt, findet ihr im GSF Support Topic.

ScootRS PWK-D 28/30 or Koso carburetor ?!

Featured Replies

Geschrieben

Hi there !

I have some troubles setting up my scooter with a used and probably tired PHBH 28... I was thinking getting this carburetor from scootRS as lots of pple seems to say it's pretty good (and it's also quite cheap !!)...

http://scootrs.com/moreinfo.cfm?Product_ID=443

Do you have any experience with this carb ?

And what about KOSO carbs (very good Taiwanese copy of the Keihin PWK according to Gerhard :) ) ?

European dealer ?

Thank you for your help and advices ;)

KTy

Bearbeitet von KTy

Geschrieben

the member beodeo was selling an amount of KOSO carburators (30 and 32 diameter).

ask him for an european dealer.

Geschrieben
european dealer.

Scooter-Attack

Geschrieben
  • Autor

Couldn't find my way in german :-D

:-D

Geschrieben

@KTy

scooter attack is the official importer of Koso products in germany

www.scooter-attack.com

Geschrieben
  • Autor

Yes, I get that ;)

But I coudn't find anything on their website about Koso carbs. :-D(

Geschrieben
  • Autor

As usual ;), thank you Olli :)

Errrrr, no 30mm or 32mm Koso carbs :-D ? Should I mail scooter-attack?

Bearbeitet von KTy

Geschrieben

hi

yes, sounds like a good idea. i reckon [email protected] would be the address to get in touch with. the problem with the koso 28/30mm carbs still is that the connecting width of the carb's engine side is larger than your average 28/30 mil carb's, hence it needs machining or a special rubber connector to be fitted properly.

Geschrieben
  • Autor
hi

yes, sounds like a good idea. i reckon [email protected] would be the address to get in touch with. the problem with the koso 28/30mm carbs still is that the connecting width of the carb's engine side is larger than your average 28/30 mil carb's, hence it needs machining or a special rubber connector to be fitted properly.

No problem with that, the connecting width is the same as a dell'orto VHSA32 :)

@Amazombi: Did you keep the carb after trying it ? Or did you switch back to another one ? I saw in setup.de that you were running a PHBH28, is this obsolete ?

EDIT: I just had a reply they are selling the 32mm for 119euros... Coudl find it on their website though... A Keihin PWK 32 is about $150... And euro is strong :-D

Cheers,

Bearbeitet von KTy

Geschrieben
No problem with that, the connecting width is the same as a dell'orto VHSA32 :)

@Amazombi: Did you keep the carb after trying it ? Or did you switch back to another one ? I saw in setup.de that you were running a PHBH28, is this obsolete ?

EDIT: I just had a reply they are selling the 32mm for 119euros... Coudl find it on their website though... A Keihin PWK 32 is about $150... And euro is strong  :-D

Cheers,

no more dellorto for me, thank you. sold it to a mate together with the cylinder and a template to cut the rotary crank it was set up for.

Geschrieben
A Keihin PWK 32 is about $150...

Where, if I might ask? Sudco? I only find the PWK 33...

Greets, jan

Geschrieben

Moinsen,

..gibt es eigentlich Unterschiede zum KOso und den ScootRS Kehin Clonen ?? Stammen die aus gleicher Quelle ??

Beste Grüsse Dennis

Geschrieben

these are some of the better prices i've seen...still no 32 though :-D

Keihin carbs at Pro-Flo

Bearbeitet von roo

Geschrieben
Moinsen,

..gibt es eigentlich Unterschiede zum KOso und den ScootRS Kehin Clonen ?? Stammen die aus gleicher Quelle ??

Beste Grüsse Dennis

die koso sind vom finish halt sehr ansprechend. venturi ist noch mal nachbearbeitet nach dem guß. ob das aber was bringt?

Geschrieben

@amazombi: Hab den Koso mal in der Hand gehabt und mir fiel das recht große Spiel des Schiebers in Flußrichtung auf, würd sagen ca 2mm. Was sagst du dazu?

Gruß, jan

Geschrieben
  • Autor
these are some of the better prices i've seen...still no 32 though  :-D

Keihin carbs at Pro-Flo

Yep, I was refering to these indicative prices !

Geschrieben
@amazombi: Hab den Koso mal in der Hand gehabt und mir fiel das recht große Spiel des Schiebers in Flußrichtung auf, würd sagen ca 2mm. Was sagst du dazu?

Gruß, jan

bei 2mm würde ich sagen das ding war am arsch. stimmt aber schon, die teile haben leicht spiel, bei dem 34er den ich gerade in der hand halte sind das aber mehr so 0,6-0,7mm. könnte kleiner sein, scheint sich aber nicht nachteilig auszuwirken. eine presspassung an der stelle wäre aber ja eh albern.

Geschrieben

2mm sind auch nur aus der Erinnerung, kann auch weniger gewesen sein, aber definitiv mehr als 1 mm. Komplett neuer Koso-28er übrigens. Wundert mich halt, da z.B. die Mikunis eher wenig Spiel haben... Bei dem was ich in der Hand hatte, war mein erster Gedanke, wie stark der Kram wohl klappert bzw wie schnell das ausschlägt wenn der Motor läuft. Hast du nicht den 28er oder 30er auf der Aluleiter drauf?

jan

Bearbeitet von jannek

Geschrieben
2mm sind auch nur aus der Erinnerung, kann auch weniger gewesen sein, aber definitiv mehr als 1 mm. Komplett neuer Koso-28er übrigens. Wundert mich halt, da z.B. die Mikunis eher wenig Spiel haben... Bei dem was ich in der Hand hatte, war mein erster Gedanke, wie stark der Kram wohl klappert bzw wie schnell das ausschlägt wenn der Motor läuft. Hast du nicht den 28er oder 30er auf der Aluleiter drauf?

jan

28er auf der aluleiter, 30er auf meiner strassenkarre. bei der kilometerlaufleistung von der aluleiter ist das nicht so aussagekräftig. bei meiner strassenkarre kann ich nichts negatives sagen, allerdings hat die halt auch keine 10 000 runter, und klappern hörst du dank überzeugender geräuschkulisse von der auspuffseite her auch eher weniger.

Geschrieben

Bei dem 32er Koso den ich seit neuestem hier liegen habe, krieg ich maximal ein 0,15er Blatt von ner Fühlerlehre zwischen Schieber und Führung. Man merkt schon dass da ein bisschen mehr Spiel ist als bei Mikuni/Dell'Orto, aber ich finde das jetzt nicht besorgniserregend. Besser als zuwenig Spiel und nen Schieberklemmer :-D

  • 3 Monate später...
Geschrieben
  • Autor

Finally it's here ! ;-)

PièceScooterAttack.jpg

I'll let you know how things are going when I built a new reed cage...

:-D

KTy - :-D

Geschrieben
  • Autor

By the way, newbie question, what are the functions of those two "tubes" ? :-D

KOSO32-tuyaux.jpg

Is there a better way to setup them ?

Thanks !

Bearbeitet von KTy

Geschrieben

Are you serious? You are truly killing me! :-D:-D

Ok, I don't know either ;-)

No, seriously, these tubes are connected to your carbs' overflow-system. Every carb has that. If your float level adjuster ever fails or float bowl level is set too high fuel comes out of the tubes instead of floating your engine.

Geschrieben
  • Autor

It was just to make things clear... :-D

I'm used to dell'orto ones ;-) and I may have missed something :)

Anyway, if I make you laugh, it makes my day ;)

Thanks :)

KTy - :-D

Geschrieben

amazombi schrieb mal irgendwo, daß die Keihins/Kosos "kleiner bauen" als die Mikunis. Wo genau sind die denn schmaler/flacher? Kann das jemand, der die Möglichkeit hat, bitte vergleichend ausmessen?

Bearbeitet von Lacknase

Geschrieben
  • Autor
@KTy :-D   you bought a NGK racing cable  ;-)  

thats make you a real scooterboy  ;-)   ;-)

Yeah, red parts make you go faster :-D

:-D

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde Dich an, um zu kommentieren

Wer ist Online 0

  • Keine registrierten Benutzer online.

Wichtige Information

Diese Website nutzt Cookies und vergleichbare Funktionen zur Verarbeitung von Endgeräteinformationen und personenbezogenen Daten. Die Verarbeitung dient der Einbindung von Inhalten, externen Diensten und Elementen Dritter. Je nach Funktion werden dabei Daten an Dritte weitergegeben. Einige dieser Verfahren sind technisch unerlässlich, andere kommen nur mit Ihrer Zustimmung zum Einsatz, eine Anpassung ist in den die Cookie-Einstellungen möglich. Für Details siehe die Datenschutzerklärung

Account

Navigation

Suche

Suche

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.