KTy Geschrieben 26. August 2007 Teilen Geschrieben 26. August 2007 13th of october.13-15 October...Flyer, program and all information coming soon ;) Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Luccio Geschrieben 29. August 2007 Autor Teilen Geschrieben 29. August 2007 (bearbeitet) it 's the 12-14 octoberunfortunately we don't have the authorization for a real race with international competitors .... I'm very confused in france all is complicated so this year, like last year, it would be a training day (without chrono ), with free pratice the morning and some "unofficial races" the afternoon and the podium the saterday evening Otherwise, the reglement is very free and I think that we can have the same categories than the ESCThe inscription price would be very cheap (35?) to convince french people who never came on a track, to try it .... No registration before the D-day, you can arrive friday or saturday morning and ride your scooter... Friday you can sleep near the track, saturday evening we have a big site where we could drink (french beers ?) , dance or just speak together and sleep also if you want.... The site is very near from avignon and 30kms far from the track :http://maps.google.fr/maps?f=d&hl=fr&a...p;z=11&om=1 Bearbeitet 31. August 2007 von Luccio Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Isa Geschrieben 29. August 2007 Teilen Geschrieben 29. August 2007 hey guys!are you going to be at the blechkampf in about 2 weeks?@jerome: there is still the pompom girl thing to arrange. it's only the questions: who is waving the pompoms for who Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Luccio Geschrieben 29. August 2007 Autor Teilen Geschrieben 29. August 2007 no I can't, I 'm curently building my new vespa for races.... so I haven't any time and money to go there..... perhaps next year... Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Isa Geschrieben 29. August 2007 Teilen Geschrieben 29. August 2007 no I can't, I 'm curently building my new vespa for races.... so I haven't any time and money to go there..... perhaps next year... oh... next year sound great! see you at the bar at half past.... :-D Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 29. August 2007 Teilen Geschrieben 29. August 2007 (bearbeitet) To give you some information about the track, it is slightly faster compared to the RnR and GOA race (all I know from ESC !). With a smallframe with 2.56 primary I was able to pull the 3rd gear to high-rpm in the main straight. The grip is also very good This year the track has a new tarmac on a newly part. Overall, I guess it is not very technical but we usually have a lot of fun :)View on the old track:New As for the class, everything is still open. Indeed, as Luccio said, classes and overall organisation will be derived from what we know of the ESC challenge.Example:Class1: 50-125ccClass2: 125-150cc, including QuattrinnisClass3: 151-204cc (no Smallframes)Class4: 205-299ccClass5: Fun class (Basically, all people that do not want to race in their class)Race could be:C1+C5, C2, C3 and C4orC1+C5, C2, C3+C4depending on the number of racers ;) Lap Timing is a problem so far, so do not expect to come and challenge your best-lap time :-D However, we might have some alternative solution. Bearbeitet 29. August 2007 von KTy Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
gertax Geschrieben 29. August 2007 Teilen Geschrieben 29. August 2007 great! my favourite question when it comes to racing: lefthand or righthand track? Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Luccio Geschrieben 29. August 2007 Autor Teilen Geschrieben 29. August 2007 what do you mean ? we turn in the clockwise direction .... is that the answer to your question ? Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 29. August 2007 Teilen Geschrieben 29. August 2007 Yes, I guess so ;) Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
gertax Geschrieben 29. August 2007 Teilen Geschrieben 29. August 2007 what do you mean ? we turn in the clockwise direction .... is that the answer to your question ?jup, thanks for the information. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
fippe Geschrieben 29. August 2007 Teilen Geschrieben 29. August 2007 (bearbeitet) Tres joli cette Circuit . Nous venons avec 3 Vespa et 3-4 conducteurs en France du Sud.J´espere que nous avez une belle temp.A bientôt ......... Fippe Bearbeitet 29. August 2007 von fippe Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Luccio Geschrieben 30. August 2007 Autor Teilen Geschrieben 30. August 2007 (bearbeitet) you're welcome ps : don't forget your sunglasses and your hat Bearbeitet 30. August 2007 von Luccio Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
hell n back Geschrieben 30. August 2007 Teilen Geschrieben 30. August 2007 To give you some information about the track, it is slightly faster compared to the RnR and GOA race (all I know from ESC !). With a smallframe with 2.56 primary I was able to pull the 3rd gear to high-rpm in the main straight. The grip is also very good This year the track has a new tarmac on a newly part. Overall, I guess it is not very technical but we usually have a lot of fun :)View on the old track:New As for the class, everything is still open. Indeed, as Luccio said, classes and overall organisation will be derived from what we know of the ESC challenge.Example:Class1: 50-125ccClass2: 125-150cc, including QuattrinnisClass3: 151-204cc (no Smallframes)Class4: 205-299ccClass5: Fun class (Basically, all people that do not want to race in their class)Race could be:C1+C5, C2, C3 and C4orC1+C5, C2, C3+C4depending on the number of racers ;) Lap Timing is a problem so far, so do not expect to come and challenge your best-lap time :-D However, we might have some alternative solution.Hi guys,within the ESC we allow the Quattrinnis within class 1 because they have < 126 ccm, our class 2 starts with 126,0 ccm...cheers,Alex Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Luccio Geschrieben 30. August 2007 Autor Teilen Geschrieben 30. August 2007 we know... but thanks for the info Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 30. August 2007 Teilen Geschrieben 30. August 2007 we know... but thanks for the infoYup, we believe it is more fair for racing this way Maybe like ESC'08 Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
hell n back Geschrieben 30. August 2007 Teilen Geschrieben 30. August 2007 (bearbeitet) Yup, we believe it is more fair for racing this way Maybe like ESC'08 :-DNo, sorry, ESC - Class 1 will have the same regulations in 2008, that means Quattrinnis will stay in class 1.We will release the new regulations for 2008 shortly after the last race, when all decisions are made from the ESC-Board.Anyway, you guys do not have to fullfill the ESC-Reagulations at all, so it will be very interesting to see M1 riders in direct competiontion with the 133/136 riders Bearbeitet 30. August 2007 von hell n back Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
121 Geschrieben 30. August 2007 Teilen Geschrieben 30. August 2007 No Quattrinis in Class 1 - YYYEEESSS! Regards, Klaus Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
gertax Geschrieben 30. August 2007 Teilen Geschrieben 30. August 2007 No Quattrinis in Class 1 - YYYEEESSS! Regards, Klaus dito, i wanted to put the malossi 121 engine into the racer anyways Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
121 Geschrieben 30. August 2007 Teilen Geschrieben 30. August 2007 (bearbeitet) dito, i wanted to put the malossi 121 engine into the racer anyways I will have to search for my cylinder but should be no problem: the Malossi will be BACK! Best wishes, Klaus! Bearbeitet 30. August 2007 von 121 Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 30. August 2007 Teilen Geschrieben 30. August 2007 dito, i wanted to put the malossi 121 engine into the racer anyways Just note the following: If you want to race in the Class2 with your 121, there will be probably no pb... And this should be more interesting for you, don't you think ?! Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
gertax Geschrieben 30. August 2007 Teilen Geschrieben 30. August 2007 Just note the following: If you want to race in the Class2 with your 121, there will be probably no pb... And this should be more interesting for you, don't you think ?!no, i don't i just want to blast past klausi on the straights and have some fun. cornering is not really my second name if you know what i mean Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 30. August 2007 Teilen Geschrieben 30. August 2007 (bearbeitet) Yes I know what you mean , but is it really ok for you to race against stock primavera, stock PX125 and some middle-tuned 50s ?? You'll decide anyway ;) Bearbeitet 30. August 2007 von KTy Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
gertax Geschrieben 30. August 2007 Teilen Geschrieben 30. August 2007 Yes I know what you mean , but is it really ok for you to race against stock primavera, stock PX125 and some middle-tuned 50s ?? You'll decide anyway ;)hmmh, got your point. I think best option would be if we'll see who is going to take part in class 1 and I will decide afterwards. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
LambrettaSX Geschrieben 30. August 2007 Teilen Geschrieben 30. August 2007 great! my favourite question when it comes to racing: lefthand or righthand track? no, i don't i just want to blast past klausi on the straights and have some fun. cornering is not really my second name if you know what i mean So you probably prefer right-hand tracks Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Luccio Geschrieben 6. September 2007 Autor Teilen Geschrieben 6. September 2007 So you probably prefer right-hand tracks tonight or tomorrow I will post the program and the formular for pre-registration normally in german. pre registration allows you to save 5? : 35? if you register yourself before the 7 october, 40? if you register yourself the D-day Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 6. September 2007 Teilen Geschrieben 6. September 2007 tonight or tomorrow I will post the program and the formular for pre-registration normally in german. pre registration allows you to save 5? : 35? if you register yourself before the 7 october, 40? if you register yourself the D-dayThis includes access to the track, welcome-event-package, 2 breakfasts, saturday DJ and more ! Who is planning to come ?Categories will be slightly different compare to ESC.More to come ! Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
KTy Geschrieben 11. September 2007 Teilen Geschrieben 11. September 2007 (bearbeitet) The track:Google Map (Old picture) location of the track and of the Friday Night campsite:http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&...c=addr&om=1Categories are:C1. TOURISM : For those who want to enjoy the view with their scooterC2. 125 / 150 / 160 / 180 / 200 STOCK : For those who want to push their stock scooterC3. SMALL FRAME TUNING: That's the thing :). Bottom-end engine has to be from a smallframe.C4. 125+ TUNING : Vespa, Lambretta… 125cc, 150cc, 175cc… <200cc.C5. 200+ TUNING: Vespa, Lambretta… >200ccSome categories will be racing together, to be defined later.Planning will be: trainings in the morning and training/races in the afternoon.So far we still have no solution for timing but it should be great fun anyway ;)However, the track is compatible to Alfano's chronometric systems: http://www.alfano.be/Pre-registration (35€):PDF:ftp://downloads.scootentole.org/uemgntuj/...CRD3_2007en.pdfWORD(RTF):ftp://downloads.scootentole.org/uemgntuj/...CRD3_2007en.rtfRegistration on site (40€) is of course possible !Questions can be addressed to me via MP ! Bearbeitet 11. September 2007 von KTy Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
hell n back Geschrieben 22. September 2007 Teilen Geschrieben 22. September 2007 we will attend with 7-8 racers from heibronn, germany Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Luccio Geschrieben 24. September 2007 Autor Teilen Geschrieben 24. September 2007 ok great, so we will double the stock of beer Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
2Stroker Geschrieben 24. September 2007 Teilen Geschrieben 24. September 2007 ok great, so we will double the stock of beer Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
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