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18.000km and 15 countries on a GS; part 1 preparations


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  • 2 Wochen später...
  • 2 Wochen später...

Casings are sandblasted and put together again, engine almost done.

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I used a special tool to mount the bearing for the crank:

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Seal clutchside:

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Casings ready to be put back together:

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Always a nice view:

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Engine back together only the clutch and ignition left to be mounted:

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  • 4 Wochen später...

Unfortunately the engine has to be taken apart again because of a production error in the kickstart-thing.... I did finish the build and will split the engine after having driven some miles with it. So, technically it is pretty much finished, now I can run it in and test it and make it 'travel-ready'.

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Oh .... gottya. You are pumping around 6000 euro in that bike and you are complaining about 100 bucks for a stylish glovebox

It is a GS4 Series 1!! I thought money is no big thing. You could have saved some good bucks if you had chosen a Sprint or anything of this ordinary models

Anyhow. Keep on keeping on :cheers:

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with or without px-glovebox, the idea of taking a 60's scoot instead of a "modern-style"-px ist respectable. you always see scooterists, that have 20 vintage scooters in their private collection and take the px to join a scooterrun or making a long trip to anywhere.

i support your idea because its my style! :cheers:

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Exactly my thoughts andreasnagy, I even swapped my original paint GS for a GS that had to be rebuild in order to be able to do this trip with a GS. An all original GS would have even been better, but in my current financial and time circumstances not realistic.

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  • 2 Wochen später...

Where is the luggage?? We haven't started yet, just wait and see ;)

Yes I have a navigation system, it is a garmin zumo 220, and it works fine (waterproof and you can use it with your gloves on), I only have to find out whether I can charge it with my ignition or not.

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    • Hi   was ist bei Dir dauertempo in km/h und Drehzahl?  12.9 ist an sich im Teillast absolut OK, kommt aber immer darauf an welche Drehzahl und ob da Spühlverluste mit dabei sind oder ob Du voll im Resobereich bist. Der Resobereich im Anstieg zum Drehmomentplateau ist der Bereich wo der Motor am kritischsten läuft, so meine Erfahrung.
    • Ich bin unerwartet an einen 200er Motor gekommen und kann Dir eine nagelneue BGM Welle anbieten. Neu 199,00 bei mir auch neu inkl. Versand 170,00   Tausch gegen eine 200er Langhubwelle möglich. Kurbelwelle -BGM Pro Touring (Drehschieber) 60mm Hub, 105mm Pleuel- Vespa PX125, PX150 | Kurbelwellen | Kurbelwelle | Motor | Scooter Center (scooter-center.com)
    • Beziehen sich deine 21-22Grad (früher 23-24Grad) dann auf die maximale Vorzündung was die Vape kann oder auf da wo die Vape 0Grad Vorzündung hätte.   Oder anders gefragt: Angenommen die Vape verstellt max +1Grad und du willst 22Grad einstellen. Welchen Wert solltest du beim Blitzen bei 3500-4000U/min haben?   22Grad oder 23Grad   Also auf welche Drezhal beziehen sich die Angaben in der Anleitung?  
    • HiFlo bietet auch Filter im "Ramair Style" an, also mit Flansch. Musst aber mal schauen, auf welchem OEM Mopped der PWK28 org. verbaut war und entsprechend den Filter raus suchen.   Ich persönlich nutze überall die Malossi Filtermatten in den Airboxen, aber das ist ein anderes Thema.
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