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18.000km and 15 countries on a GS; part 1 preparations


Empfohlene Beiträge

  • 2 Wochen später...
  • 2 Wochen später...

Casings are sandblasted and put together again, engine almost done.

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I used a special tool to mount the bearing for the crank:

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Seal clutchside:

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Casings ready to be put back together:

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Always a nice view:

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Engine back together only the clutch and ignition left to be mounted:

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  • 4 Wochen später...

Unfortunately the engine has to be taken apart again because of a production error in the kickstart-thing.... I did finish the build and will split the engine after having driven some miles with it. So, technically it is pretty much finished, now I can run it in and test it and make it 'travel-ready'.

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Oh .... gottya. You are pumping around 6000 euro in that bike and you are complaining about 100 bucks for a stylish glovebox

It is a GS4 Series 1!! I thought money is no big thing. You could have saved some good bucks if you had chosen a Sprint or anything of this ordinary models

Anyhow. Keep on keeping on :cheers:

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with or without px-glovebox, the idea of taking a 60's scoot instead of a "modern-style"-px ist respectable. you always see scooterists, that have 20 vintage scooters in their private collection and take the px to join a scooterrun or making a long trip to anywhere.

i support your idea because its my style! :cheers:

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Exactly my thoughts andreasnagy, I even swapped my original paint GS for a GS that had to be rebuild in order to be able to do this trip with a GS. An all original GS would have even been better, but in my current financial and time circumstances not realistic.

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  • 2 Wochen später...

Where is the luggage?? We haven't started yet, just wait and see ;)

Yes I have a navigation system, it is a garmin zumo 220, and it works fine (waterproof and you can use it with your gloves on), I only have to find out whether I can charge it with my ignition or not.

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    • Auslass nur höher, aber nicht breiter? Ich denke, das würde noch etwas bringen. Davon abgesehen ist bei etwa 7000 beim Originalzylinder einfach Schluss, die Querschnitte sind nunmal begrenzt.  
    • Wie wäre das Leben, hätten wir keinen Kuchen: Beeren-Streusel-Kuchen. Yummy und vegan!
    • Es ist soweit:   Der Sven ist ein super umgänglicher Typ der die Sache klasse umgesetzt hat! Ich war erstaunt wie präzise sich das drucken lässt.   https://www.3druckschmiede.de/   Die Buchsen haben auf Anhieb sehr gut gepasst und ich finde das gewählte Material kommt dem Original in Festigkeit und Gleitfähigkeit sehr nahe. Der Hebel sitzt nun richtig schön und ist sauber geführt   Klar, die Oberfläche ist halt 3D gedrückt, das fällt aber im Alltag praktisch nicht auf. Und liesse sich sicher auch noch etwas glattschleifen.   Eindrücken musste ich die Buchsen mit einem dicken Schraubenziehergriff und etwas Reifenflutschi. Dabei muss man aufpassen, dass man nicht zu stark einseitig drückt, sonst deformiert man die Buchse.   Den Durchmesser des "Widerhaken" hat Sven nun noch um ein, zwei Zehntel vergrößert, damit die Buchse noch besser arretiert. Er freut sich sicher über Tester    
    • Hattest Recht. Schlecht nur, wenn man das so spät macht/machen muss.
    • kannste mal aufzeichnen, wie Du das jetzt genau verkabelt hast? grobe Kritzelei reicht.   Kurzschluß am Unterbrecher ist ausgeschlossen?   Welche Zündspule hast Du verbaut?   die Messwerte der Lichtspulen kannste für die Zündung ignorieren   Spannung um die ~100 Volt
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