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27th Challenge Scootentole - Mirecourt 1st of June 2019


KTy

Empfohlene Beiträge

NOTE> Even though this is an ESC race, we will provide transponders for Mirecourt 2019 !

 

Block your agenda !

 

Scootentole presents the 27th Challenge Scootentole -:wheeeha: 

 

395989491_MirecourtCS19.thumb.jpg.f22d954b5b65d1124b2f4ec79fde349a.jpg

 

As usual, track will be accessible for training on Thursday, Friday and Sundayxx€ half-day and xx€ full day (payment on site). For these 3 days, you must have your own insurance or you get one on the spot (from the track).

On Friday, the track will be scooter-only !   

On Thursday and Sunday, practice on track will be available (15min sessions) alternatively with go-karts and/or with motorbikes 

 


:gsf_chips:

 

 

Categories and podiums (to be confirmed)

  Quote

- K1 (C3-1)
- C3-2
- K3 (C2L)
- K4
- C4 (former old largeframe K4)
- K5 (C2S)
- K6 (C1)
- K7 (C7)

 


Planning (To be confirmed)

 
  Quote

Roulage - 20 minutes 
8h30: K6 + K7
8h50: K5
9h10: K1 + C3-2
9h30: K3 + K4 + C4
Qualification 1 - 20 minutes 
9h50: K6 + K7
10h10: K5
10h30: K1 + C3-2
10h50: K3 + K4 + C4
Qualification 2 - 20 minutes 
11h10: K6 + K7 
11h30: K5
11h50: K1 + C3-2
12h10: K3 + K4 + C4

12h30. GROUP PICTURE

12h30-13h30 Pause déjeuner / Lunch Break

Course 1 - Race 1 - 10 minutes + 2 laps
13h30: K6 + K7
13h50: K5
14h10: K3 + C4
14h30: K1
14h50: C3-2 + K4
Course 2 - Race 2 - 10 minutes + 2 laps
15h10: K6 + K7
15h30: K5
15h50: K3 + C4
16h10: K1
16h30: C3-2 + K4
Course 3 - Race 3 - 10 minutes + 2 laps
16h50: K6 + K7
17h10: K5
17h30: K3 + C4
17h50: K1
18h10: C3-2 + K4
Best of All - 10 minutes + 2 laps
18h30: 5 best of all racing categories

 

 

Followed by:

  • Podium
  • Lucky-draw
  • Apero !!!    :cheers:

 

Food and drinks
There will be possibility to eat on the spot, usual BBQ, french fries, etc

* Lunch (main dish, drink, coffee): TBD

* Diner coupon (Salad, meat, fries, drink, coffee): TBD

 

Location of the track : 
As a reminder, the track is in Mirecourt (France, 88) and it is not so far from the German border; get direction: http://maps.google.fr/maps?f=d&hl=fr&geocode=4052204080919766249,48.319569,6.077357&time=&date=&ttype=&saddr=&daddr=Circuit+de+mirecourt%4048.319569,+6.077357&mra=pe&mrcr=0&sll=48.274054,6.019135&sspn=0.18783,0.398254&ie=UTF8&ll=47.931066,6.679688&spn=6.050603,12.744141&t=h&z=6&om=1


circuit.jpg

A twisty, technical yet fast track in perfect condition, 1250m x 8m, fully equipped !

 

 

More info to come...

 

 

 

 

Bearbeitet von KTy
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  • 2 Wochen später...
  • 2 Monate später...

60 !

 

Many still missing ! Please get a number on ESC website !!

 

* ESC K1/2019 (C3-1): 11
* ESC K3/2019 (C2L): 6
* ESC K4/2019 (Classe Parmakit): 9
* ESC K5/2019 (C2S): 20
* ESC K6/2019 (C1): 4
* ESC K7/2019 (C7): 2
* SET C3-2: 6
* SET C4: 2

 

And for those present, we will have: patch, Tshirt, Trucker-cap, ... !:cheers:

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Agenda update:

 

Roulage - 20 minutes 
8h30: K6 + K7
8h50: K5
9h10: K1 + C3-2
9h30: K3 + K4 + C4
Qualification 1 - 20 minutes 
9h50: K6 + K7
10h10: K5
10h30: K1 + C3-2
10h50: K3 + K4 + C4
Qualification 2 - 20 minutes 
11h10: K6 + K7 
11h30: K5
11h50: K1 + C3-2
12h10: K3 + K4 + C4

12h30. PHOTO DE GROUPE 
 

12h30-13h30 Pause déjeuner / Lunch Break

 

Course 1 - Race 1 - 10 minutes + 2 laps
13h30: K3 + C4
13h50: K5
14h10: K4
14h30: K6 + K7
14h50: K1 + C3-2
Course 2 - Race 2 - 10 minutes + 2 laps
15h10: K3 + C4
15h30: K5
15h50: K4
16h10: K6 + K7
16h30: K1 + C3-2

Course 3 - Race 3 - 10 minutes + 2 laps

16h50: K3 + C4
17h10: K5
17h30: K4
17h50: K6 + K7
18h10: K1 + C3-2
Best of All - 10 minutes + 2 laps
 

Drivers per categories:

ESC K1/2019 (French C3-1)    9        ESC K4/2019    10            ESC K6/2019 (French C1)    5                French C3-2/2019    6
ESC K3/2019 (French C2L)    6        ESC K5/2019 (French C2S)    25            ESC K7/2019 (French C7)    3                French C4/2019    3
 

 

 

 

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Wieder gut daheim angekommen. 

 

Vielen, vielen Dank für das perfekte Wochenende und den großen Aufwand der hier betrieben wurde um das zu ermöglichen! 

Danke auch an die die man nicht sieht beim Timing, Streckenposten, Fotografen, Ansprechpartner, Köche und alle die ich vergesse. 

 

Ich hatte Spaß!

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Mehr:

K5 dazu

voir lien en haut

 

Ich war einfach mal zu faul weiter auszusortieren. Der Horizont ist manchmal etwas schief, das Stativ könnte mal mitkommen. :whistling:

Wie bisher sind das Vorschaubilder (einst nannte man das Kontaktabzüge). Große Bilder wieder auf Anfrage.

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    • Auslass nur höher, aber nicht breiter? Ich denke, das würde noch etwas bringen. Davon abgesehen ist bei etwa 7000 beim Originalzylinder einfach Schluss, die Querschnitte sind nunmal begrenzt.  
    • Wie wäre das Leben, hätten wir keinen Kuchen: Beeren-Streusel-Kuchen. Yummy und vegan!
    • Es ist soweit:   Der Sven ist ein super umgänglicher Typ der die Sache klasse umgesetzt hat! Ich war erstaunt wie präzise sich das drucken lässt.   https://www.3druckschmiede.de/   Die Buchsen haben auf Anhieb sehr gut gepasst und ich finde das gewählte Material kommt dem Original in Festigkeit und Gleitfähigkeit sehr nahe. Der Hebel sitzt nun richtig schön und ist sauber geführt   Klar, die Oberfläche ist halt 3D gedrückt, das fällt aber im Alltag praktisch nicht auf. Und liesse sich sicher auch noch etwas glattschleifen.   Eindrücken musste ich die Buchsen mit einem dicken Schraubenziehergriff und etwas Reifenflutschi. Dabei muss man aufpassen, dass man nicht zu stark einseitig drückt, sonst deformiert man die Buchse.   Den Durchmesser des "Widerhaken" hat Sven nun noch um ein, zwei Zehntel vergrößert, damit die Buchse noch besser arretiert. Er freut sich sicher über Tester    
    • Hattest Recht. Schlecht nur, wenn man das so spät macht/machen muss.
    • kannste mal aufzeichnen, wie Du das jetzt genau verkabelt hast? grobe Kritzelei reicht.   Kurzschluß am Unterbrecher ist ausgeschlossen?   Welche Zündspule hast Du verbaut?   die Messwerte der Lichtspulen kannste für die Zündung ignorieren   Spannung um die ~100 Volt
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