keuk Geschrieben 26. Mai 2013 Teilen Geschrieben 26. Mai 2013 Hello, I'm working on an enlarged mudguard for smallframes. The main idea was to create a good 3D model, to make it machined using polyurethane foam to create a master and then create a fiber model. If someone is interested by the project, I share the 3D file. It's not a definitive model, I still have to check if it is enough enlarged to fit a racing shock on pk steering column. Don't hesitate to post your comment to make it evolve. You can find the 3D files here: https://drive.google.com/folderview?id=0B4bDFY32byLjTDlXOEFuZVhPWG8&usp=sharing Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Der_Karl Geschrieben 28. Mai 2013 Teilen Geschrieben 28. Mai 2013 (bearbeitet) nICE, thanks for sharing! The file you´ve uploadet near to original i guess?! A few days ago ive seen an extremely nice welded and painted v50 shock absorber housing as an round extention on the mudguard. The only thing that i usually dont like on the version you want to realize is that the whole vespa looks so asymetrically from the front. If i think on it i can take a photo this weekend from a v50 with simply extended mudguard by steching (what is quite similar but a quite more rustical way than your solution). greetings karl Bearbeitet 28. Mai 2013 von Der_Karl Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
keuk Geschrieben 28. Mai 2013 Autor Teilen Geschrieben 28. Mai 2013 The mudguard is exactly the same than the original, I have only enlarged the shock absorver area on the right side, so yes it's a bit asymetric but I kept the rib so that it should look nice. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Der_Karl Geschrieben 28. Mai 2013 Teilen Geschrieben 28. Mai 2013 pretty cool thanks for answering. i like it how you did it! Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
-=SkReeK=- Geschrieben 30. Mai 2013 Teilen Geschrieben 30. Mai 2013 Nice solution, looks better than the usual dent on V50 mudguards on PK column I guess If you want to keep the look original you should maybe think about adding the seam on top of the mudguard.If you ever start producing one of these, please contact me Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
gommon Geschrieben 13. Juni 2013 Teilen Geschrieben 13. Juni 2013 (bearbeitet) Do you mean... something like that?? I have made 2 parts (lh + rh) of the original Sf mudguard and 2 parts (lh + rh) of the modificated mudguard. You can made the mudguard with left or right modification... to use in SKR, QUARTZ steering column (left modification) or to use in PK, PX steering column (right modification). What you think??? Bearbeitet 13. Juni 2013 von gommon Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Tim Ey Geschrieben 13. Juni 2013 Teilen Geschrieben 13. Juni 2013 You need more slope to demold the mudgard, further the form could easily made lower (If you have ever bought the Foam you need for making CFK Parts, you will construct automatically with as few foam as possible ) Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
gommon Geschrieben 14. Juni 2013 Teilen Geschrieben 14. Juni 2013 You need more slope to demold the mudgard, further the form could easily made lower (If you have ever bought the Foam you need for making CFK Parts, you will construct automatically with as few foam as possible ) No, no... this slope is correct. I have made another mold parts like this one (wood mold) and it is easy to demold.First I made LH part and made the RH part in CFK, than close the 2 piece parts of the mold and complete the parting line with CFK to finish. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
-=SkReeK=- Geschrieben 14. Juni 2013 Teilen Geschrieben 14. Juni 2013 Do you mean... something like that?? I have made 2 parts (lh + rh) of the original Sf mudguard and 2 parts (lh + rh) of the modificated mudguard. You can made the mudguard with left or right modification... to use in SKR, QUARTZ steering column (left modification) or to use in PK, PX steering column (right modification). What you think??? Nice Idea, hope one of you finishes this project, I am looking forward to see this type of mudguard on a real fork Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
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