keuk Geschrieben 7. Dezember 2011 Teilen Geschrieben 7. Dezember 2011 (bearbeitet) Hello,I'm working on a new engine for a daily scooter.The idea is to use the engine casing without weelding it.Here are the parts I already have.Short 4th DRTClutch DRT 8 springsKoso 28Polini reedvalve manifold with a fitted 28mm intake2,86 with repair kitMazzu anticipatedET3 ignition with 1,8kg Sip flywheelPM40 exhaust or maybe Sip RoadI would like to use a cylinder without touching it too much, maybe the exhaust port but that's all.So I think I could use:- Polini 133 Iron- Parmakit Aluminium touring (not the SP09 but the one with small transferts)- M1I saw on another M1 post that the timings of the M1 are lower than on a Polini... but i think i remember than the PM40 need 185° to work well at the exhaust port.... so what's the best choice for a punchy scooter ?The thing is that I have already ordered the M1 on Sip, and I'm a bit disapointed now that I have seen the other post...What do you think ?ThanxAntoine Bearbeitet 7. Dezember 2011 von keuk Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
heizer Geschrieben 7. Dezember 2011 Teilen Geschrieben 7. Dezember 2011 (bearbeitet) why not the new aluminium polini EVO?send the m1 back Bearbeitet 7. Dezember 2011 von heizer Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Brosi Geschrieben 7. Dezember 2011 Teilen Geschrieben 7. Dezember 2011 (bearbeitet) the new aluminium polini EVO? Only raise the Exhaust port to 30° Blowdown and there you go. Bearbeitet 7. Dezember 2011 von Brosi Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
keuk Geschrieben 7. Dezember 2011 Autor Teilen Geschrieben 7. Dezember 2011 (bearbeitet) why not the new aluminium polini EVO?send the m1 back Because the transfert ports are too big on the Polini EVO and i don't want to weld the engine casings. Bearbeitet 7. Dezember 2011 von keuk Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Brosi Geschrieben 7. Dezember 2011 Teilen Geschrieben 7. Dezember 2011 Afaik there´s no need to weld. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
keuk Geschrieben 7. Dezember 2011 Autor Teilen Geschrieben 7. Dezember 2011 (bearbeitet) Really ? Ooooh damned !! that's why they made this little edge inside the transfert port !! I thought the transferts were like a modified Quattrini but in fact their are more tight ? Bearbeitet 7. Dezember 2011 von keuk Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
keuk Geschrieben 7. Dezember 2011 Autor Teilen Geschrieben 7. Dezember 2011 So it would fit like that ? (That's a Photoshop) Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
wheelspin Geschrieben 7. Dezember 2011 Teilen Geschrieben 7. Dezember 2011 the evo kit would be my 1st choice for an engine like you want it.if you don't open the transfers, you don't have to weld the casing Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
wheelspin Geschrieben 7. Dezember 2011 Teilen Geschrieben 7. Dezember 2011 So it would fit like that ? (That's a Photoshop)maybe the transfers a little smaller, but yes, it will look like this. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Brosi Geschrieben 7. Dezember 2011 Teilen Geschrieben 7. Dezember 2011 (bearbeitet) Right. But you have to remove the "noideawhatitscalled". Just take a look at the official manual: http://www.gsf-shop....44534821536.pdf Bearbeitet 7. Dezember 2011 von Brosi Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
keuk Geschrieben 7. Dezember 2011 Autor Teilen Geschrieben 7. Dezember 2011 Thanks for the advises guys ! So it will be a Polini evo to stay in the Polini family with my racer !I will try to get rid of the M1 then... Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
keuk Geschrieben 8. Dezember 2011 Autor Teilen Geschrieben 8. Dezember 2011 One more question, I just took a look on the official manual, the Polini EVO has the same timings than the M1, 178/126, is there a big difference between both cylinders ? Of course the price, but for the performances ? Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Brosi Geschrieben 8. Dezember 2011 Teilen Geschrieben 8. Dezember 2011 Yes. The scavenge angles of the transfer ports does differ a lot. Where the M1 ist "designed" for high RPM the Polini has a reasonable mid and low rpm design.High RPM meaning 10000 plus, mid an low everything below. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
keuk Geschrieben 8. Dezember 2011 Autor Teilen Geschrieben 8. Dezember 2011 (bearbeitet) Alles klar, danke ! Bearbeitet 8. Dezember 2011 von keuk Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
keuk Geschrieben 12. Dezember 2011 Autor Teilen Geschrieben 12. Dezember 2011 Eine neue frage: Now that I have both cylinders.... M1 and Polini EVO, is the M1 a good choice to replace my old full machined Polini iron cylinder on my racer ? I have to choose between a upper size for my GS piston or something else...so maybe the M1 should be a possibility. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
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