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wossi

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  1. wossi

    wossi

  2. ZGP quer tauschen mache ich am WE die wird wohl funktionieren, dann weiß ich aber immer noch nicht ob der Pick-Up defekt ist oder etwas anderes auf der ZGP Pick-Up war übrigens ein "Original Piaggio" Teil in entsprechender Verpackung
  3. moin, vielleicht kann mir ja jemand helfen: bei der PX 125 (Bj. 2002, original) meines Sohnes war plötzlich kein Zündfunken mehr da neue Kerze und von intakter PX eine CDI mit Zündkabel und Stecker: kein Zündfunken neuen Pick-Up von SIP eingebaut und verlötet: Zündfunken ist da, Motor springt sofort an, läuft aber nur im Leerlauf bzw. bei niedrigster Drehzahl. wenn man Gas gibt dreht er nicht hoch, wenn man das Gas plötzlich wegnimmt hat er ne Fehlzündung. Zündzeitpunkt ist richtig auf 18° (abgeblitzt), Speisespule liefert ca. 200 V (am grünen Kabel), grünes Kabel zum Zündschloß abziehen macht keinen Unterschied (außerdem ist es nach Durchmessen intakt und hat keinen Masseschluß)) kann es sein, dass der neue Pick-Up defekt ist? ein bißchen abgeschabt sieht er ja schon aus oder hat jemand noch ne andere Idee bzgl. der Fehlerquelle?
  4. genau den suche ich: einen Tacho für die PK 50 S er sollte intakt sein und funktionieren und nicht nach dem Mond gehen so wie mein alter Km-Stand egal kann mir jemand was anbieten ?
  5. war mir schon nach seiner ersten Mail klar, dass das ein Betrugsversuch ist. habs gerade bei mobile gemeldet
  6. jo, er hat sich sofort gemeldet, aber ist auf meine Fragen überhaupt nicht eingegangen. Er hat nur bezüglich Escrow geantwortet, danach hatte ich aber gar nicth gefragt: "Hello, Last year i was scammed and that i why i am paying money to escrow to protect you and me . I already signed a contract with www.escrow-europa.com and I paid all the taxes and I have no interested in loosing that kind of money.The bike is ready to be sent to the buyer wich I'm waiting for at the moment.This is the only way and my only condition in this transaction. (IF YOU DON'T ACCEPT THE TRANSACTION TERMS,PLEASE DO NOT INSIST WITH OTHER SOLUTIONS.) Terms of the Transaction: Here is how I want to go about delivery and payment for the bike which will be through "www.escrow-europa.com" and will also give you the chance to inspect the bike before I receive the payment for it.I will explain to you step by step how this will work. 1)First you have to send me your shipping information (your name and address). 2)After I receive your shipping info, I'll go to at "www.escrow-europa.com" and leave the bike into your name and with your address as the intended receiver. 3)"www.escrow-europa.com" will check the bike ,also the legal papers to see that everything is OK with it. 4)You will receive a notification from "www.escrow-europa.com" as a confirmation that the bike is in their custody and also,that the bike has been tested. 5)After that, you will have to make the payment to the "www.escrow-europa.com" Departament and address , as a guarantee, and send the payment information to "www.escrow-europa.com". 6)"www.escrow-europa.com" will verify the payment, and if everything is in order, they will deliver the bike to your door step. 7)After you will receive the bike and you will be completely satisfied with it, you will instruct "www.escrow-europa.com" with your decision. You have 10 days to inspect it and take a decision. If you don't keep it,they will refund back your deposit amount. 8)If by any reason, you will not be satisfy by the bike ,you will send back bike to "www.escrow-europa.com" with no expense. Let me know if we can do this. NOTE: SHIPPING TIME: 4 - 5 DAYS. The money will be sent to the Shipping Company before you will receive the bike and not to me. I repeat they will keep your money until you receive the bike and the documents of the bike . You will have an inspection period of 10 days. In this time you can check, test and inspect the bike. An EU Moving agent will be there to help you to register the bike. If by any reason (the bike has any hidden damage or it isn't like i describe it) you can reject the deal. In this case Shipping Company will refund you totally and they will ship the bike back on MY cost. The bike was verified by the Shipping Company qualified automotive technician and the bike have passed all the test with no problems. " Jetzt bin ich sicher, dass das ein Betrugsversuch ist. Also Leute, gar nicht erst darauf antworten!!
  7. habe heute bei mobile.de eine Anzeige entdeckt, in der eine Lambretta GP 200 als Vespa GP 200 TS1 für 850 ? angeboten wird. Kam mir ja schon viel zu billig vor. Auf meine Anfrage erhielt ich dann folgende Mail von einem Steve Edward: "Sir, LAMBRETTA GP 200 Because of my bank loans and my financial problems that i have got i am willing to give it for EUR 800 EURO- shipping included . The bike is in good condition, has no technical damage at all, no scratches or dents, no hidden defects. It's fun and robust to drive. Technical inspection and emissions testing is passed and stamped as well.. It has title of ownership, cleared of any obligations or fees and comes with all the documents you need to register it.You will not have to pay additional taxes for this (VAT reclaimable).(the bike is register in Germany and have german documents) It's my personal bike. I have worked in Germany for the last 1 year and I've purchased the bike there. My company wanted me back home, so currently I'm in England (UK). I've brought the bike home with me and it's now located in leeds , England. it `s a pity to keep such a bike and not to use it. It's listed in Germany because when i have posted the bike on motoscout.de ,I had to use a German address. Now I'm trying to sell it back for such a low price because next week I have a deadline term for paying those taxes. My bike is already at the www.escrow-europa.com at their local representant. (I PAID THIS COMPANY TO TAKE CARE FOR THIS TRANSACTION,THEY PROTECT INTERNET TRANSACTIONS BETWEEN BUYER AND SELLER). We can have a deal if you are really interested to buy it. The price is correct and it's not negotiable and it also include the transport for all European countries. Please write me back to discuss only if you are interested because I am tired of people that ask questions and are not interested at all.. Regards," das kam mir dann ja noch spanischer vor. Nach Internetrecherche habe ich herausgefunden, dass zur Firma Escow diverse sehr kritische Beiträge vorliegen und die Firma auch auf Seiten mit Listen von Bankbetrug zu finden ist. Daher denk ich mal, FINGER WEG !! Aus Interesse habe ich diesem Steve nochmal geschrieben: "Hi, Steve, I´m still interested in the bike. You told me it is in good condition without any technical damage an no hidden defects. The price is okay for me. You told me shipping is included. Do they ship to Leipzig or just to a sea port? To prevent any fraud, please provide me with pictures of the German registration documents, where I can see the frame number. I also need a picture of the frame with the frame number, just to be sure the bike hasn´t been stolen. Your picture of the bike at mobile.de shows a non-original exhaust and front brake. What brand are they? Have you got any more pictures of the bike? Are there any other technical changes like the TS1 in the mobile description? I would like to ensure you that I´m very interested in the bike, regards," mal schauen ob er sich überhaupt meldet
  8. Mein Fournales Stoßdämpfer vorn an der PX verliert relativ schnell Öl und Luft: der Dämpfer ist immer ölig mit frischem Hydrauliköl und pro Tag verliert er etwa ein Bar Luft. Wahrscheinlich sind also die Dichtungen hin (nach 2500 km und 3 Jahren). Gibt es dafür ein Reparaturset oder Dichtungsset? Und wieviel Öl kommt in den Dämpfer und welches? Und wie krieg ich das da rein? Gibts vielleicht auch irgendwo eine Zeichnung, wie der Dämpfer aufgebaut ist? (Bauplan, Sprengzeichnung o.ä.) Ich hoffe irgendwer kann mir helfen, auch wenn der Dämpfer ja eher selten benutzt wird.
  9. wossi

    erledigt

    bin fündig geworden, kann zu
  10. Genau das suche ich: Blinkerschalter für PX alt, also den am Lenkerkopf links. Schalter muß funktionieren, Kabel können defekt sein.
  11. Wir Leipziger fahren diesmal auch, 3 Leipziger und ein Mitfahrer aus Lübeck. Fahren aber mit Transporter bis zum Kanal und ab da mitm Roller. Wir freuen uns schon und sehen sicher einige von Euch dann in UK !!
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