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Geschrieben

Hi,

My name is Gio, and i've been on the forum for a while, but i don't post much because of time (sorry for that)
I've worked on a number of Lambretta's (or engines) but never had this problem and it's driving me mad!

 

The Lambretta in question is an 1966 Italian 150 Silver Special. I've rebuild the engine but kept as much original parts as possible (also original paint etc).
The ignition is the original 6 pole Ducati, 6V, no battery!

 

I've been having a problem with the lights that work with the ignition switch in position 2, so the speedo bulb and bullet type lamp (position light?) and rear light.
The Lambretta starts without a problem, first kick every time with the key in position 1 or 3 (headlights etc)
but as soon as i put the key in position 2 it cuts out.
I've checked everything and even changed the complete wiring

loom, the ignition switch and the light switch, just in case... al ground cables and lamps are also new.
The problem seems to be the purple wire coming from the ignition!
If i put the brown cable in the place the purple needs to fit the speedo bulb and bullet lamp work!
If i put the purple cable in the position the brown has to be, the bike cuts of with the ignition switch in position 3!!

So, before you say change the stator....i already tried with a second one i had!!!


This is the weirdest problem i ever had.

Is there someone that had the same problem? Or does the Ducati 6pole stator have a known issue with the purple wire?

I've checked everything else a million times and tried everything i know...always same problem!

 

If i forgot something, please ask.

I hope someone can help me.

Sorry for writing in english... i understand german, but cannot speak or write it very good!

Geschrieben

..there are (maybe slightly corroded) other items left:

-black round junction box

-cev light bulb holder / headlight junction

>check these

 

 

 

 

 

Geschrieben

Thank you.

junction box is new, even changed it twice and checked all connections.

bulb holder where cleaner all connections and even changed place for purper wires.

yesterday i even changed the coil with the purple  wire for a third one, and another flywheel. Made an extra ground for the speedobulb and changed the two small lamps again...no luck.

Geschrieben

I suppose it's something shorting out, but i've double checked grounds.

All switches are new by the way.

 

Today i've noticed that if i rev the engine when i put the switch in position 2 the bulbs light up for a second before the engine cuts off.

At idle the engine cuts off immediately.

In position 3 with all lights on and pushing horn or brakelights there are no problems at all at idle...

 

Thank you for thinking with me, all tips are always welcome with this weird problem.

Geschrieben

I've changed the flywheel for a third time, also cleaned all grounds and checked sparkplug gap once again and now all is working. I think both flywheels i used had same problem (to little magnetisme?)
But now i have some kind of knock/trembling sound coming out of top end. I hope its the flywheel thats slightly out of balance and notthing else broke ;).
At least i now know how to fix the purple wire problem.
Thanx to all for your help.
this topic can be closed
Grtz,
Gio

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    • Die zwischenzeitliche Fertigstellung hat nun doch etwas gezwickt. Plan war ja: 19er Vergaser + Polini Banane für die Zulassung und dann 24er PHBH. Alles aber soweit vorbereiten, dass der 24er dann ohne viel anzupassen gleich ins Moped geht.... ich will nicht mehr weiter Zeit verlieren, es ist Sommer   Bis auf die Thematik, dass der 24er nicht in den Rahmen wollte war die Polini Banane mit 106db auch nicht das Optimum. Es musste also eine ETS Banane angepasst werden. Hier war dann natürlich der Bolzenabstand am Zylinder mit 60mm unpassend. also schweißen, fräsen,....     Hier ein paar Bilder: Polini Banane wurde entsprechend angepasst. Halter mit recht langen Distanzen die dann noch gegen Schwingungsdämpfer ersetzt werden. Banane passt soweit für später mal.         24er Vergaser war dann echt stressig damit auch alles funktioniert. Der Malossi ASS ist zu klurz und die Schelle wäre am Rahmen angestanden. Erste Idee war das mit einer Gummimuffe zu verlängern. Da hätte der Benzinhahn aber dann keine Funktion mehr gehabt. Final habe ich das dann mit einer 8mm ASS Adapterplatte gelöst, Choke Zug wird spezial da der sonst gerne wo ansteht. Schnellgaswippe baue ich auch um damit man den Griff nicht extrem kurz hat. Da habe ich eine neue Platte gebaut.                             Stoßdämpferbegrenzung brauche ich dann aber doch... und nicht vergessen; Passscheiben hinten da man sonst Spannung auf das Frästeil bekommt. Die Hülse ist nicht breit genug...           der 19er fand dann schon mal ordentlich Platz     Die ETS war aber auch zu laut... Also, Blech zwischen Krümmer und Dämpfer, Dämpfer mit Stahlwolle füllen und alles Bohrungen zu machen. In die Flöte habe ich ein Rundstahlbürste eingesetzt und die Öffnung auf 8mm reduzuert. Die bekomme ich mit einem Gleithammer wieder raus und die Bürste hat auch einen Haken,   So kann ich 92DB bei 4000U einhalten.           Noch etwas geputzt und gewachst. Fehlt noch der 120kmh Tacho. Dann gehs los        
    • Vermutlich der gleiche Auspuff, nur günstiger:   https://www.mauropascoli.it/scheda.php?id=34
    • Malossi Gehäuse, Ranger extrem runtergesetzt mit 2mm Kodi auf 118/176 ÜS gut aufgerissen, Einlass 125 - 65 24 SI mit ori Luftfilter und Ansaugschlauch BBT v2   interessant ist der direkte Vergleich zu einem Malossi Sport mit Polini Box..   glaube zwar, dass ich die Kurve hinten raus mit passender Bedüsung noch ein wenig halten kann (AFR jetzt bei 11) aber eigentlich spricht hier die Charakteristik des Zylinders Bände..
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