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Empfohlene Beiträge

Geschrieben (bearbeitet)

Hello everyone:

First I want to tell you that I would like to speak German, but other than Spanish I only speak a little English. I've been looking at your forum and translating with Google what I have found that contained data (impossible to understand almost nothing) and I want to compliment the superb level of the forum.

After some Polini engines for PX 200 I decided to finally make a real engine: Malossi 221 in the range of 25 to 30 HP for everyday use.

I have almost all the components I need, but I have yet to determine exactly what changes to make the cylinder to properly install the 60 mm crank (Undi). From the English forum Scooterotica (http://scooterotica.org/forum/viewforum.php?f=8) I have the following links:

htm http://vintagescooters.free.fr/tuning/malossi_210/210Malossi.

http://i234.photobucket.com/albums/ee97/w5a/auslass_malossi221_road.jpg

Mods to the piston are Obvious .... no problem. But When we come to the issue of timing is another matter.

It appears that the proposed exhaust port in the German forum, is Designed to use a gasket under the cylinder of 1.5 mm. In this way I would not have to touch the original exhaust port at the top, because if we respect the 32 mm (Original Malossi 210) to the top of the barrel, the exhaust timing is about 188 degrees (60mm crank). Also in this way the line crossing the top of the intake ports will match with the its measures.

My questions:

I guess that I will have to enlarge the exhaust port in the lower part 3mm (and to the sides) to match it with the piston crown at BDC, right?

What about the intake ports, Do I Have to make them match the piston crown at BDC?

What squish and compression do you recommend me? Squish 1.2 -1.4 mm and compression around 11:1? Where could I buy a SCK head?

Can you explain the following?, Google Translator does not translate them:

Steuerzeiten: 128 Überströmer

Vorauslass 31 Grad

Exhaust port with BDC lines 57 mm stroke and 60 mm stroke with 1,5 mm basegasket:

post-37480-043652700 1284396374_thumb.jp

My measurements of the: 210 Malossi

post-37480-038013400 1284395726_thumb.jp

Thanks

Bearbeitet von santacama
Geschrieben (bearbeitet)

Steuerzeiten: 128 Überströmer (128° transfer open) - about 1mm gasket at cyl.foot.

Vorauslass 31 Grad (° of exhaust open before transfer open)

e.g. exhaust 190° - transfer 130° /2 = 30° "vorauslass"

----

dont touch the transferports unless u got the rigth tools and exactly know what u are doing. (u might loose the right angle, velocity of the incoming gas)

----

u dont have to lower the exhaust to the bdc.

----

edit:

Timing Calculator

Bearbeitet von Das _O
Geschrieben

Thanks for the info.

Yes I have the right tools and this is not my first trasnformación of a cylinder.

The most important thing for me now is knowing what to do with the intake and exhaust ports. The 60 mm crankshaft gets the piston crown 1.5 mm lower than the 57 mm, that joined with the 1.5 mm basegasket, causes the piston crown to be 3 mm below the lower line of the intake and exhaust ports: as you can seen in the previous picture: what do you do with those 3 mm?

Ultimately what modifications are needed to do to the intake and exhaust ports? Is the one in de pic OK:post-37480-095163500 1284460865_thumb.jp

Finally, How would the behavior of the engine be with a timing of 190/30?

Thanks to all.

Geschrieben

I have two exhaust pipes: a Malossi and JL R Hand

JL R-Hand the old one with the small belly or the good one like this (Example by LTH)

If it is the second one it will be the right exhaust for your project. If you have got the one with the small belly you should sell it and buy another exhaust.

Malossi exhaust....I think its not the first choice. :thumbsdown:

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    • Wenn man das in schön (!!!) macht sieht das aus ewe bei diversen Anlagen der 90er...   Ich hätte da wenig Bauchaua 
    • Bin bei nem Freund mit 8ZollVbb auch auf maximal, also 25/62, gegangen in Verbindung mit 177Vmc . Hatte vorher mit orginaler Übersetzung nen 177Polini gekillt. Hatte beschleunigt wie die Sau, aber hat sich halt auch zu todegedreht!  Also 62 Primär nehmen und dann kannst du zur Not ja noch mit Kupplungsritzel spielen! Wenn ich richtig im Kopf habe war das 25/62 auf 8Zoll  trotzdem noch minimal kürzer als ori PX200 mit 10!
    • Nachdem da bislang keine Meinungen gekommen sind, schreibe ich mal meine Überlegungen...    Der Markt für einen gebrauchten Resoauspuff ist nicht (mehr) so groß. Da scheint eine gewisse Sättigung da zu sein - es werden eher Boxen verbaut blabla... Viele haben es auch gerne leise(er) - so wie du offenbar auch - und verbauen wenn dann einen doppelwandigen Reso. Diejenigen, die ein scharfes Setup haben wollen, greifen wohl auch eher zu einem anderen Auspuff als dem S&S, der tendenziell als recht zahm / ausgewogen gilt. Dass der lackiert ist, dürfte kaum nen Mehrwert darstellen. Ich persönlich finde: Wenn schon Reso, dann in Klarlack. Schwarz lackiert ist zwar oldschool - aber eben auch irgendwie auch dann "zu" unauffällig. Gewickelt ebenso. Da muss man eben auch die Optik haben wollen. Lambda ist cool - macht jetzt aber auch nur für einen Teil der potentiellen Interessenten einen Mehrwert.   Neu kostet der 350,- bzw. 380,- € als hauptständertaugliche Variante.   Fazit: ...ich wäre da im Bereich 200-250 €. Glaube nicht, dass da viel mehr drin ist.
    • wenns dir die Keilnut ausgeschlagen/ausgebrochen hat an der Welle tippe ich stark auf nicht richtig festgeschraubte Kulu - hat sicher nix mit der Welle zu tun - fahren Einige und ich glaube nicht, jemals von so einem Problem bei der Conv Welle gehört zu haben.
    • Es geht hier eher um die Nachvollziehbarkeit und nicht ob die Düse "genau" den Wert wie angegeben hat.    Was nützt mir eine 135er die keine ist und die 138er dann vielleicht ne 140er ist? Beim abdüsen muss ich das objektiv unterscheiden können. Wie oft liest man hier das die Dellórto Düsen absolut vorbei an der Nummer sind.... und das kann Probleme bedeuten.   Und lieber eine Lehre die +- 0.01 hat als ne Düse die vier Nummern daneben ist....     
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