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Empfohlene Beiträge

Geschrieben

The skirt of my Polini 177 suprisingly :-D broke !! :-D

1. The question is, can I put a DR on my cases that I have enlarged to fit the Polini ?

2. Can I work the DR so that it has the same base as the Polini ?

3. DR + Polini head is better than original DR cylinder head ?

Last one, :-D

4. Can someone give me a link on the topic discussing the DR tuning ?

KTy :grr:

Geschrieben
The skirt of my Polini 177 suprisingly :-D broke !! :-D

1. The question is, can I put a DR on my cases that I have enlarged to fit the Polini ?

2. Can I work the DR so that it has the same base as the Polini ?

3. DR + Polini head is better than original DR cylinder head ?

Last one, :-D

4. Can someone give me a link on the topic discussing the DR tuning ?

KTy :grr:

try this:

http://www.germanscooterforum.de/index.php...c=52300&hl=

http://www.germanscooterforum.de/index.php...44&hl=dr135

http://www.germanscooterforum.de/index.php...44&hl=dr135

a guy calles dr177(!) has lots of links in his signature too...a bible.

Geschrieben
The skirt of my Polini 177 suprisingly :-D broke !! :-D

1. The question is, can I put a DR on my cases that I have enlarged to fit the Polini ?

2. Can I work the DR so that it has the same base as the Polini ?

3. DR + Polini head is better than original DR cylinder head ?

Last one, :shit:

4. Can someone give me a link on the topic discussing the DR tuning ?

KTy :grr:

Hi, KTy...

I´ve done my DR like the Polini, or to be honest, a "little" bigger ( :-D :wasntme: :-D ) with grinding 8mm from the bottom and a put packing plate under to open the channels complete (oder wie die ÜS auf Englisch heißen mögen...)... :-) In my opinion, you should open the DR-channels with a grinder like the 177 Polini or even bigger like I´ve done... And yes, it´s a good alternative instead of the Polini... And yes too, read the topics from dr177... :-D In my opinion with a Malossi valve and a 28 or bigger PHBH or Koso and a TFF or PM it´s a good all day runner with enough power and, I think, about 18-20 hp+ at the backwheel, but if you done this, it´s not a silent sleeper coz the valve and the exhaust if you know wot I mean... :-(

Off the package a DR is not more than a good base I think...

The Polini head is much better than the DR head (1:10,6 instead of 1:8,6 conmpression ratio)... But you can grind the DR head about 1 to 1,5mm down like I´ve done on my engine

An alternative for you to read: read it on www.freakmoped.at or so, o.k. it´s in german but there are some photos... :-D

Geschrieben

Thanks... www.freakmoped.at doesn't work right now... :-D

The engine is PX125 cases, with 22/68 primary, 8" wheels (!), Leo pipe, racing crankshaft, Polini manifold + 1mm spacer and PHBH28...

It was a *blast* with the Polini 177, unfortunatly, I seized 2 times because of the carb-manifold rubber that has an hole :-D And then I discovered the skirt was broken !! :heul: :-D

By the way, an opinion on the Malossi 166 ?

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    • Der Tank ist einer mit Klappe. Ich kann ja nochmal probefahren mit geöffnetem Kläppchen und fühlen ob sie sich anders verhält. Danke für den Hinweis! Der Oko an sich läuft "eigentlich" ja ganz gut, bis auf das Loch nach dem Resobereich. Ich hab neulich im Keller gestöbert und noch ein komplettes 30er Oko Kit, mit Ansaufstutzen (hicks!), Luftfilter, Düsen und Zügen von Scoot RS gefunden, also NOS von vor 18 Jahren, als ich den ganzen Mumpitz umgebaut habe. Offensichtlich hab ich mir damals 2 Kits bestellt. Naja, ist jetzt volljährig und darf sich mir anderen Vergnügen    Lüfterrad hatte ich damals ein HP4 drauf von einem 3-Buchstabenversand. Das Moped hörte sich damals an wie eine Vollcrossmopete, aber irgendwie war das Ding murks. Einerseits von der Verarbeitung, andererseits von der Performance. Ich weiss nicht mehr von wem das genau war, aber das erste hab ich postwendend wieder zurück geschickt, weil schon out of the box krumm, verklebt und ausgesehen hat wie 3x runtergefallen. Das zweite war dann "ok", aber nicht gut gewuchtet und schon gar nicht performant im oberen Drehzahlbereich, da Zündaussetzer. Ich hab das dann "damals" verkauft... Mit dem Lüfterrad belese ich mich nochmal hier im Forum. Ich berichte weiter! Danke!
    • ich meine, dass die etwas rotierende Bewegung des Hebel auch ein leichtes Biegemoment (über Reibung an Nippel übertragen)  auf das Seilstück vorm Nippel ergibt. Das ermüdet dann genau vorm Nippel.
    • Topp - Danke! Das Maß finde ich an meinem Halter wieder
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