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Geschrieben

Hi everyone,

I’m currently facing an issue that I hope someone here might be able to help with.

I own an NV LML 150cc scooter, which I purchased in Australia back in 2011. Due to limited use — mostly because my lifestyle and the roads in Sydney’s western suburbs weren’t ideal for scooter riding — I decided to import it to Slovenia last year, where I plan to use it during the summer months.

However, I’ve hit a roadblock: in order to register the scooter in Slovenia, I need to complete the homologation process, which requires a Certificate of Conformity (COC). Unfortunately, I was never issued this document in Australia. When I contacted the original seller/importer, they directed me to LML India. I’ve reached out to them, but haven’t received a response.

As many of you may know, LML India has since been sold and is now focused on manufacturing electric scooters. So now I’m stuck with a low-mileage scooter that I can’t legally ride.

Has anyone here had a similar experience? If so, how did you manage to resolve it? Alternatively, does anyone have documentation outlining the required technical specifications (including emission readings) for this model, which I could use to create a substitute document?

Any advice would be greatly appreciated.

Thanks in advance,
Romeo

 

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Geschrieben

Hi there,

 

as far as i know there is also no coc delivered in Germany with the NV Models.

 

Maybe a German Document ( Copy of German registration Papers ) could help you ( i do hve one of this scooters registered ).

 

I registered already Bikes in slovenia with german Registration Papers.

 

Regads

 

Hacki

Geschrieben
39 minutes ago, hacki said:

Hi there,

 

as far as i know there is also no coc delivered in Germany with the NV Models.

 

Maybe a German Document ( Copy of German registration Papers ) could help you ( i do hve one of this scooters registered ).

 

I registered already Bikes in slovenia with german Registration Papers.

 

Regads

 

Hacki

Thanks for your reply Hacki 

I already imported the scooter where I also submitted copy of AU registration paper

Could you send me copy of your document so I can check if there is some information on it which can help me?

Regards

Romeo

Geschrieben
vor 18 Minuten schrieb robis:

Thanks for your reply Hacki 

I already imported the scooter where I also submitted copy of AU registration paper

Could you send me copy of your document so I can check if there is some information on it which can help me?

Regards

Romeo

 

 

Yes of course.

I will send it to you as an PN ( personal )

 

 

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  • Beiträge

    • Bin ja leider berufsbedingt bei größeren Entfernungen immer auf die Ferientermine von Schleswig-Holstein angewiesen, 1000 Kilometer ab Freitagnachmittag und Sonntag dann wieder zurück ist leider zuviel. Hoffe 2029 auf ein Ziel in Südschweden und 2030 auf einen zentralen Ort in Deutschland.
    • vielleicht bin ich da ganz alleine auf dem Planeten unterwegs, aber dies TEMU Promo code Kacke nervt hier schon sehr. User XY, Angemeldet seit 8 Minuten, schon drei TEMU Rabattcode Threads für den franzöischen Leser (!) verfasst... . Kann man den Zugang da nicht dahingehend einschränken, dass die Neulinge mit einer nicht europäischen IP Adresse nicht angemeldet werden können oder direkt rausgefiltert werden @Mike. Bin da aber nicht so im Thema. TEMU Rollerteile  (ausser vielleicht Vergaserdüsen) kann ja nur in die Hose gehen.
    • 165ccm Dreiteiler... oder ist der auch an mir vorbeigegangen?   https://www.sip-scootershop.com/de/product/rennzylinder-bfa-frt-air-cooled-165-ccm-fuer-vespa-50-125-pv-et3-pk-s-xl-2_24399020
    • Sei mir nicht böse, aber das ist jetzt wieder so ein typisches Gerede hier, was in letzter Zeit überhand nimmt. Weil das alles KANN man machen, MUSS man aber nicht, damit ein Motor funktioniert. Es ist nicht alles Schrott was aus dem Karton der Hersteller kommt. Und nicht jeder hat ne vollausgestattete Werkstatt im Zugriff. Aber auch im Keller oder der Garage kann man so nen ollen Vespa Motor zusammen werfen. Wie gesagt, sicher kann man alles kontrollieren usw., aber es soll doch bitte nicht so dargestellt werden, das so ein Motor der Nachts aufm Run mit 2 Atü aufm Kessel mal fix gespalten und wieder zusammen gekloppt wird, nicht auch ohne das ganze Gedöns laufen würde.   Ich selber habe bis auf Getriebe distanzieren und Quetsche kontrollieren alle anderen von Dir genannten Dinge noch nie gemacht. Und? Also jetzt wirklich: UND? Jeder Motor von mir tut das was er soll. Vor allem so Bauern-Motoren mit nem 08/15 Setup. Also diese pauschale Aussage "Bitte alles 3x kontrollieren sonst geht es immer kaputt" ist einfach nicht korrekt.    Hier in dem Fall sind grundlegend andere Sachen schief gelaufen. Aber das wurde ja schon erklärt.         
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