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Posted (edited)

Hi!

I have a Polini221 engine that rides very smooth. -never had so little vibrations in a Vespa engine...

But that is only as long I don't push it over 7000rpm...

-then it starts to vibrate heavily...

I'm suspecting that the pick-up isn't all good, and can't deliver proper sparks above 7k rpm.

-does that makes sence?

 

 

Setup;

PX200 casing matched to sylinder

60mm crank (unknown brand, bought here on GSF)

SI24/24 autolube with nd3,33 and hd128

Standard ignition on 19"

Polini box exhaust.

 

 

Rgrds
Ø

Edited by Svint1
Posted
Put in a bigger HD
Carb is overworked?


Tried 135, and same vibrations...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Posted
Are the vibrations gone if you come in higher revs?


Haven’t tried to push it to far above 7k, as it vinrates so much.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Posted
1 hour ago, shamane said:

I think it comes from the Polini Box. I had this, too. With an other Polini Box the vibrations were gone.

Ok, thanks!

 

Very usefull information!

-I have been thinking of that myself, but wasn't sure...

I might try with a SIP Road to check....

Posted

I ve tested the Polini Box since 600km with a bunch of carb. Modifikations but I still have these vibrations. 

 

There could be a relation between the attachment oft the Box and the cylinder, i guess.  I´ll try to put on the viton attachment, to solve this Problem. 

:cheers:

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    • OK, kenne halt nur die spartanischste Version (ohne Zündschloss, ohne Batterie, ohne Blinker) Vielleicht der unterste der drei Schaltpläne (hat aber Blinker): https://www.scooterhelp.com/electrics/pages/VSD1T.rally180.html
    • Das GSF und dessen Witz ist nicht verloren.         
    • Sägen bei laufendem Motor heißt, dass der Sprit vom Leerlaufsystem fehlt. Das kann man auch manuell überprüfen, indem man den Choke ein kleines bißchen schließt; dann sollte der Effekt weg sein.   Der Kanal kommt von der Luftfilterseite, geht zur Leerlaufdüse und kommt in drei/ vier kleinen Bohrungen im Venturi auf der Motorseite wieder heraus: Standgasanschlagschraube wurde entfernt um an das Loch zu kommen.   Statt der Schraube kann es auch eine schwarzes Kunststoffteil = herausnehmbare Leerlaufdüse geben...   Wenn man hinten oder bei der LL-Düse hinensprüht, dann müssen durch alle drei/ vier Löcher Vergaserreiniger in den Venturi spritzen.   Hinweis: - alter Sprit erzeugt benzinfarbenen Gelée, so dass zur Kontrolle nur ein Durchstechen (bei der LL-Düse)  oder und ein Sprühtest helfen. - der Tank hat vor dem Auslauf Metallfilternetze
    • Mit Kupferdichtung ist er garantiert dicht, wenn keine Beschädigungen an den Dichtflächen sind. Meiner war ja sogar ohne Dichtung gut Dicht.
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