Jump to content
  • Das GSF wandelt Links in Affiliate Links um, um ggf. eine Provision erhalten zu können. Gerne nutzen bitte, danke! Mehr Infos, wie ihr das GSF unterstützen könnt, findet ihr im GSF Support Topic.

Recommended Posts

Posted

Hi!

 

Newly built my Polini221 engine...

 

Setup;

Polini221

60mm crank

Polini box pipe

Ignition 19’

SI24/24 with nd48/160 and hd135

 

My problem is that it still four-strokes/stutters on low rev and a bit in the lower midle..

-even with a 3,33 slow jet?!?

 

The ignition is spot on 19 degrees.

 

Anyone who can help me solve this?

 

Rgrds

Ø

 

d103d1d8e9c1b0a373b1f53536468e44.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted
1 hour ago, Pez said:

Airfilter?

If yes with bores over the main Jet?

or. Venturi?

 

Original airfilter with drilled holes above main jet and low jet.

PS! I've now running 128Hd and 3,33 on slow jet, but still stutters on low throttle....

Posted
This could also be symptons for a to lean jetting. 48/160 is way to lean, try a 60/160 without a hole over the low jet


Ok, I’ll do!

But CHT is around 90, so might not be lean?

Anyway, I’ll try


Sent from my iPhone using Tapatalk

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posts

    • Transparent gesucht.
    • OK, kenne halt nur die spartanischste Version (ohne Zündschloss, ohne Batterie, ohne Blinker) Vielleicht der unterste der drei Schaltpläne (hat aber Blinker): https://www.scooterhelp.com/electrics/pages/VSD1T.rally180.html
    • Das GSF und dessen Witz ist nicht verloren.         
    • Sägen bei laufendem Motor heißt, dass der Sprit vom Leerlaufsystem fehlt. Das kann man auch manuell überprüfen, indem man den Choke ein kleines bißchen schließt; dann sollte der Effekt weg sein.   Der Kanal kommt von der Luftfilterseite, geht zur Leerlaufdüse und kommt in drei/ vier kleinen Bohrungen im Venturi auf der Motorseite wieder heraus: Standgasanschlagschraube wurde entfernt um an das Loch zu kommen.   Statt der Schraube kann es auch eine schwarzes Kunststoffteil = herausnehmbare Leerlaufdüse geben...   Wenn man hinten oder bei der LL-Düse hinensprüht, dann müssen durch alle drei/ vier Löcher Vergaserreiniger in den Venturi spritzen.   Hinweis: - alter Sprit erzeugt benzinfarbenen Gelée, so dass zur Kontrolle nur ein Durchstechen (bei der LL-Düse)  oder und ein Sprühtest helfen. - der Tank hat vor dem Auslauf Metallfilternetze
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy