Zum Inhalt springen

Einteilungen nach Stage 1,2,3.... usw.


T5Pien

Empfohlene Beiträge

ich packe es mal hier rein, obwohl es nach meinem Kenntnisstand meistens bei lamy´s benutzt wird, liest man es auch manchmal bei vespamotorbeschreibungen in englischen artikeln.

ich bin da nie ganz durchgestiegen. hat jemand eine "offizielle" auflistung, wo steht, was in welcher stufe  gemacht wird. 

Bearbeitet von T5Pien
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

MBD sagt dazu:

LAMBRETTA CAST CYLINDERS

1. STAGE ONE.

Basically clean up ports, keep standard carb and exhaust.
2. STAGE TWO.

Clean up ports, raise exhaust port slightly to increase port timings, use either standard or slightly larger carb, Standard or Clubman exhausts.
3. STAGE THREE.

Lower inlet port slightly to increase port timings, raise exhaust port, flow transfer feeds. Increase carb to 22 – 26mm, Standard, Clubman or a touring expansion chamber.
4. STAGE FOUR.

Increase inlet size and port timings to match to 28 – 30mm carb, raise, widen and open exhaust port to larger big bore gasket. Flow transfer ports. Use a clubman or touring expansion chamber.
5. STAGE FIVE.

Increase inlet size and port timings to match to larger carb 30 – 34mm, increase exhaust port size and port timings to slightly larger than a stage 4, use a full expansion chamber.
6. STAGE SIX.

As above but perhaps larger port timings to increase power higher up in the rev range, also increase size of transfer passages. Use 32 – 36mm carbs and full race spec expansions. (Usually classed as a full race tune.)
7. STAGE SEVEN.

As per stage 6 but with a reed valve fitted and the extra work needed.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

danke rainer

 

den tip mit mark b. hatte man mir gegeben, aber ich habe das komishcerweise auf seiner seite nicht gefunden. die übersicht ist noch etwas übersichticher :-D 

 

gruß 

 

ah,jetzt ja

Bearbeitet von T5Pien
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde Dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde Dich hier an.

Jetzt anmelden
  • Wer ist Online   0 Benutzer

    • Keine registrierten Benutzer online.


×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information