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Restauration Vespa SUPER 150 (1969)


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hello community,

I'm from Portugal and I'm restoring a Vespa Super 150 from 1969

 

Engine model VBC1M 2 kanal.
 
at the moment only the engine need to be close to get the vespa ready for run.

some pictures:

 

BEFORE:

 

AFTER:

 

 

 

what i need is any trick/perfomance/reliably  tweaks from the "guru's"  before close the engine, any idea ?

 

 

can i use carb 20/20 and sito plus with original 150cc cylinder ?

 

 

 

Later the upgrade will be: ddog clutch basket, pinasco 177 (2kanal), carb maybe 24/24 if the 20/20 was not enough and sip road if sito was too noisy.

 

 

 

Thanks for everything

 

Best regards

Helder

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Bearbeitet von hfpsilva
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Hello

Nice Vespa

 

To your question´s

 

Yes you can use the 20/20 Carb with the 150cc Cylinder and the Sito+

But i would put the 24/24 Carb. on it now so you can fit the Carb. perfect to the Motorhousing.

The 24/24 also run´s  with the 150cc Cylinder.

 

My Setup at the VBB150:

DR177 with MMW Head , 24/24 Carb, SIP Road Sport Exhaust,Vespatronic Ignition

Bearbeitet von Pez
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thanks for your reply.

 

so i gone buy a 24/24 carb, do you know the perfect jettings for use on 24/24 ??? any tweak to make on the carb too or is just plug and play ?

 

 

nice setup, but dr177 is 3 kanal correct? did you cut the 3º kanal ? how mutch top speed you have with the wheel "8 ??

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thanks for the help!

i need a favor from the guru's...

the lettering.... i buy new subtitles from the front ("Vespa Super ") and for the back ("150 Super")

the guy that paint the Vespa close all the holes from the chassi, now i don't know the correct position, someone can help me ?

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    • Ansonsten einfach mal den Netzwerkschlüssel auf 1234 ändern oder was, wo Du die Tasten sicher zuordnen kannst?
    • Ich hab da nur sehr wenig Ahnung. wäre eher der Mitleser und könnte dumme Fragen stellen. Tastaturlayout ist deutsch?   Ich hab mir da neulich einen abgebrochen weil mein MacBook nicht aus D kommt und hab da auch so meine Probleme mit Festplattenformaten gehabt, am Ende ging’s dann. Ist ein pro aus 2015 bei mir.
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    • Hab jetzt auf die Unterseite auch noch ein 2mm Blech draufgebraten, hat zwar von den Vibrationen nicht mehr viel gebracht, aber sie ist etwas leiser geworden. Hab diese Woche beim Malossi Sport210 noch den Bikonischen Kolbenbolzen verbaut und auch dem Kolben noch etwas Material genommen. Das hat nochmal spürbar was gebracht und ich bin jetzt recht zufrieden. Nur noch zwischen 65 und 75km/h etwas spürbarer, ansonsten echt angenehm. Wenn ich denk, von welchem Geschüttel ich bei 80-100km/h herkomme, ist das jetzt echt ein Traum….
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